• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Zorgen maken of overbezorgd?

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag
Hi,

ik lees regelmatig mee hier op het forum, maar reageer nauwelijks omdat ik nog niet zoveel kennis heb dat ik denk dat mijn bijdrage interessant kan zijn.
Allereerst dus bedankt voor alle extra kennis! :) Ik ben wel bezig met foto's verzamelen voor "hoe je cavia's meer uitdaging te bieden, d.m.v. voedsel spelletjes etc" - topic.

Ondanks dat ik dus niet vaak reageer, hoop ik dat jullie mij wel willen helpen! :) Ik heb al op het forum gezocht, maar blijf twijfelen...

(Kort achtergrond verhaal: ik heb 2 cavia's - Ginny & Lily en ben 2 weken geleden naar de DA geweest, omdat Ginny last had van haar oor. Nogmaals terug geweest voor een röntgen en medicatie. Dit lijkt nu goed te gaan. Lily is ook onderzocht en had niks.)

Vandaag werd ik wakker en hoorde ik Lily opeens een vreemd geluid maken. Ik weet dat ik mijzelf kan omschrijven als "overbezorgde dierenmoeder", dus ik wilde jullie eerst even om advies vragen. Ook omdat ik de cavia's niet 3x in 3 weken DA stress wil bezorgen als het toch niet nodig blijkt te zijn.

Ik kwam de woonkamer binnen en hoorde een vreemd geluid uit de cavia kooi. Dit bleek Lily te zijn. Ik heb Lily opgepakt en een geluidsopname geprobeerd te maken.
Het kan daardoor zijn dat ze wat gestresst klinkt, maar ze vond de situatie (telefoon, ik die niet direct naar onze vaste knuffelplek loop etc nogal spannend).

Zou iemand misschien naar dit geluid willen luisteren en mij vertellen of dit onschuldig is of verkouden? En wat ik hier eventueel mee kan/moet doen.

Ik voer overigens voornamelijk groentes en hooi. + vitamine pilletje iedere dag. Daarnaast krijgen ze ook brokjes(science selective cavia), maar dat is meer ter aanvulling.
Ik hoop dat iemand mij wil helpen en alvast bedankt!
(voor de duidelijkheid: het gaat er hier dus niet om dat ik niet naar de DA wil, maar dat ik bang ben dat ik onnodig stress)

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag

Bijlagen

• CAVIA GELUID.mp4
    5 MB · Bekeken: 2

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag