• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Zielig gepiep!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrthe

Beginnend
Lid
30 dec 2011
Reacties
14
Heyyy allemaal!

Ik heb sinds vorige week woensdag 2 nieuwe caafjes, schatjes zijn het. Ze kwamen de donderdag al hun huisje uit, lekker rondrennen en piepen met elkaar(elke nacht ook, 2/3 keer *gaap*), en ik neem ze 2 a 3 keer per dag op schoot met lekkers. Beertje vind alles prima, zolang er eten is gaat hij lekker eten en kan ik doen met hem wat ik wil, aaien, pootjes pakken, oortjes kijken, alles vind ie prima :) Baileys daarintegen is behoorlijk aan het miepen! Hij wilt bijna geen vers voer eten(in de kooi wel wat gelukkig) en hij begint 2/3 min dat hij op schoot zit heel zielig te piepen.

Ik herken het piepgeluid van mijn vorige cavia, die ging dat ook doen als hij op schoot zat, het was absoluut geen schootcavia. Maar ja ik probeer het natuurlijk zo leuk mogelijk te maken voor beide beestjes dat ze uiteindelijk allebei graag op schoot zitten.

Ook merk ik dat Baileys graag weg wilt kruipen, dus ik vermoed dat hij meer tijd nodig heeft om aan mij te wennen, wat absoluut volkomen normaal is, alleen Baileys is echt diegene die gewoon als eerste het huisje uitrent en gaat eten en leuk purren en praten in de kooi, terwijl hij rondloopt. Beertje is daarintegen iets wat banger en komt pas naar buiten als Baileys al buiten is. (Ook als ik mijn hand in de kooi heb en met hooi beweeg komt Baileys eerder naar mijn hand toe dan Beertje, mits ik niet teveel beweeg..)

Ook merk ik dat een van de 2 al een beetje rangorder achtig gedrag vertonen, met het brrrren, en kontjes schudden. Ik hoop omdat het 2 broertjes zijn hoop ik dat het uiteindelijk wel goed gaat komen met die twee.. Ik pak ze ook altijd samen op, samen op schoot, niet apart van elkaar. (Volgens mij is dat beter, toch?)

Sorry voor het lange verhaal haha!

Nog even een foto van de schatjes:

"kijk ons braaf zijn!!"

Groetjes, Myrthe

P.s Dit is de eerste keer dat ik ook echt 2 caafjes heb trouwens, dus het is allemaal weer nieuw voor mij :)

photo 5.JPG

Beautje

Gevorderd
Lid
22 dec 2011
Reacties
151
Aantal Cavia's
2
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.100
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.