• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Wondje cavia op keel

CDTBFS3

Beginnend
Lid
17 jan 2021
Reacties
33
Aantal Cavia's
7
Landen vlag
Hallo! Ik ontdekte gisteren een wondje bij mijn cavia Boef (mannetje van 3jaar) aan de onderkant zijn nek / keel... Het ziet er beetje gelig uit en viel op doordat zijn vacht er tegen elkaar plakt. Is dit normaal? de kleur?
Ook vroeg ik me af hoe hij eraan komt... Ik denk niet echt dat hij er zelf zo aankan om een wondje te veroorzaken. Zijn kotgenoot is ook een mannetje en is totaal geen vechtersbaas. Of was het toch niet. Ze zitten al bijna drie jaar bij elkaar en Boef was meestal de meest dominante. Nu is Spike (de andere cavia van bijna drie) wel 200gram zwaarder... Kan het zijn dat hij Boef heeft aangevallen of is dat zeer ongewoon? Ben gewoon bang dat als het wel zo is en hij bijt nogmaals in de keel-area het verkeerd zou aflopen... Of is het zo dat het eens kan voorkomen dat ze wat stoeien of mss door stress? ... en voor de rest niets erg uitsteken naar elkaar toe? En het gewoon toeval was? Het lijken echt goede vrienden en ik zie ze nooit vechten...
Hij laat het nogal moeilijk zien, doordat het op een nogal onhandige plaats is voor een foto...

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.112
Aantal Cavia's
2
Landen vlag

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.112
Aantal Cavia's
2
Landen vlag

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
4
Bekeken
195
Milobecker
  • Gesloten
  • Vraag
Reacties
6
Bekeken
562