• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Witje is ziek, snik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvia

Lid
Hallo allemaal,

Hoop echt dat jullie me kunnen helpen met mijn zieke beer! Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daarvoor heb aangemeld bij dit forum, want misschien dat iemand het nu herkend.

Mijn beer Witje komt van Stichting Cavia, een mooie witte tesselse beer, maar wel al een oudje. Ik heb hem nu ongeveer anderhalf jaar, dus hij is er ook niet jonger op geworden.

Hij heeft altijd een beetje een schilferige huid gehad achter op z'n kont, maar verder geen klachten. Ongeveer een half jaar geleden kreeg hij jeuk en ging hij zijn haar achterop z'n kont/rug uittrekken (waar hij ook al schilferig was).

Naar de dierenarts gegaan, prik gehad en gewassen met shampoo, en toen leek het te verbeteren.

Ca. 2 mnd. geleden weer haar uittrekken en krabben, nu tot bloedens toe. Weer naar dierenarts (nu een andere) en toen hebben ze alle 3 (heb ook nog 2 vrouwtjes) drie prikken tegen schurft gehad (ik geloof ivomec) en vervolgens heb ik ze alledrie weer gewassen. Het haar leek weer helemaal terug te groeien en hij leek er geen last meer van te hebben.

Deze week zag ik hem weer bijten... en vanochtend zag ik bloed in zijn vacht en was er een stukje huid van 1 bij een halve centimeter weg, dus het huidje lag daar open. Dit stukje zit overigens meer aan de zijkant, boven zijn achterpoot, dus niet bij die kale plek op z'n kont.

Dus we gaan weer naar de dierenarts, maar wat is het nou...?!

Het gekke is dat ik soms ook iets hoor "kraken" als hij haren uittrekt, heel eng.

Herkent iemand dit...? Zit me af te vragen of het ook geen tumor kan zijn of zo...? Hij eet trouwens ineens ook weer veel minder, snik... Wel wortel en witlof, daar krijgt hij geen genoeg van, maar zijn droogvoer eet hij nog maar half op.

Ik hoop echt dat jullie raad hebben!
Groeten, Silvia :cry:

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Silvia

Lid

mickey01

mickey01

Actief lid

Silk

Silk

Actief lid

Silvia

Lid

Miss-jo

Miss-jo

Bekend lid

Silk

Silk

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
15
Bekeken
737
Ronald
Ronald
Reacties
16
Bekeken