Welke bodembedekker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddie en Flip

Bezoeker
Hoi allemaal,
een paar dagen geleden las ik een nogal schokkend artikel over zaagsel als bodembedekker voor knaagdieren: het is ontzettend slecht! Bijna al het zaagsel wordt van naaldbomen gemaakt (ook wat ik gebruikte, heb het na laten vragen bij de fabrikant), en dat kan bij knaagdieren blijkbaar zorgen voor luchtwegproblemen, problemen met de lever en zelfs tumoren... Daar schrok ik behoorlijk van, want ik heb meer dan een jaar lang zaagsel als toplaag gebruikt voor mijn caafjes (heb ook een tijdje hennep bovenop zaagsel gehad, dat lijkt me dan minder schadelijk). Dus vroeg ik me af, wat gebruiken jullie? Ik ben op zoek naar iets dat in grote verpakkingen (20 kg) verkrijgbaar is, en dat niet te duur is. Ik heb dus ook hennep gebruikt, maar dat spul stinkt enorm! Dat in combinatie met de urine van de cavia's was echt niet te harden, dus daar zijn we mee gestopt. Nu heb ik ook wat gelezen over vlas, heeft iemand daar ervaring mee? Dat klinkt namelijk als een goed alternatief voor zaagsel. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Susan

Susan

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Freddie en Flip

Bezoeker

Starrats

Starrats

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

MarLui
Reacties
14
Bekeken
1.205
NCF News Bot
NCF News Bot
  • Gesloten
Reacties