• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Wat werkt het best tegen teken bij een hond ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid
27 mei 2007
Reacties
10.953
Website
furryfriendsforever.jouwweb.nl
Aantal Cavia's
50
Landen vlag
Wie weet raad ?

De dierenarts assistente adviseerde een tekenband voor Luna.
Luna had een teek op 26-6 (schouder) en nu net (binnenkant heup) terwijl ze nooit eerder last heeft gehad van teken (of vlooien) en ze is dan ook nog nooit behandeld tegen dit soort ongedierte. Ze wordt natuurlijk wel altijd ontwormd.

De tekenband ken ik vooral als iets van vroeger als je als kind bijv. een poes wilde aaien en mensen dan zeiden; niet aan de band zitten!'

Luna heeft altijd een halsband om, ook in huis en aangezien ze een heel eigen willetje heeft gebruik ik de halsband ook om haar bijv. ergens weg te trekken als ze plotseling Oost Indisch doof is ;)
Ik zie de tekenband daarom niet zitten, maar als dit goed helpt tegen teken dan is het (iig voor nu) even een must want we wonen in een tekengebied :)()

Wat zijn de andere opties ?
En wat zijn jullie ervaringen ?

Sonja1077

Liefhebber
Lid
23 feb 2014
Reacties
62
Aantal Cavia's
3
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Caafteam Derga

Gast

Sonja1077

Liefhebber
Lid
23 feb 2014
Reacties
62
Aantal Cavia's
3

Status
Niet open voor verdere reacties.