• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Wat te doen? (zwangerschapsvergiftiging)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15
Guusje is vandaag precies 9 weken zwanger (ik heb de dekking gezien) en voelt zich al een tijdje niet goed. In eerste instantie gaf ik de schuld aan de warmte, maar daarna ging ze zich niet beter voelen. Ze begon minder te eten en haar gewicht nam niet meer toe. Toen zijn bij mij de alarmbellen gaan rinkelen en heb ik de dierenarts gebeld. Zij adviseerde duivensuiker te geven en dat heb ik gedaan. Inmiddels eet ze zelf bijna niets meer en ben ik haar al een aantal dagen en nachten aan het dwangvoederen. Sinds een paar dagen geef ik haar op advies van de dierenarts ook wat calcium magnesium, maar ze gaat zich niet beter voelen. Ze komt iedere dag veel een klein beetje aan in gewicht, maar dat komt natuurlijk door het dwangvoer. Gisteren heb ik wat paardenbloemblaadjes voor haar geplukt en daar heeft ze wel wat van op. Ik bied haar naast het dwangvoer ook groente aan, maar daar eet ze nauwelijks van. Haar hooi en brokjes laat ze liggen.
Toen ik haar vannacht aan het dwangvoeren was, viel het me op dat ze flink uit haar bekkie stinkt (chemisch luchtje). Waarschijnlijk is het dus echt een zwangerschapsvergiftiging en daar baal ik behoorlijk van. Ze is niet te dik en heeft geen stress gehad. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de warmte haar geen goed gedaan heeft.
Vanochtend maar weer de dierenarts gebeld en zij zegt weinig te kunnen doen. Ze zou een keizersnede kunnen uitvoeren, maar de kans dat Guusje daar levend uitkomt is uiterst klein. De kleintjes bewegen nog goed en ik voel ze flink tandenknarsen. Guusje heeft nog geen ontsluiting.
Ik wil met alle liefde door gaan met dwangvoeren, maar ik vraag me langzaam aan af of ik wel goed bezig ben... Guusje zit zielig in een hoekje en heel af en toe steekt ze haar koppie omhoog als ze iets hoort kraken, maar als ik haar dan iets aanbied, laat ze het liggen. Ik vind het verschrikkelijk om haar zo te zien.
Wat kan ik nu nog doen voor haar?

Meccie

Zeer ervaren
Lid
2 jul 2012
Reacties
1.980
Aantal Cavia's
5
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15

Lucienne

Gast

Lotus

Expert
Lid
14 nov 2011
Reacties
1.943
Aantal Cavia's
16

yvonne's villa

Gast

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15

Caviastal Un Allegra

Gast

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15

Caviastal Un Allegra

Gast

Nibble

Ervaren
Lid
18 nov 2010
Reacties
86
Aantal Cavia's
15

Status
Niet open voor verdere reacties.