• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Wat kan ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwiebus en Parker

Lid
Hallo allemaal,

Zoals ik al vertelde in mijn welkomsbericht, hebben wij een cavia gevonden die waarschijnlijk gedumpt is voor de vakantie. Sinds vrijdagavond is ze al bij ons, maar ik vind dat ze wel erg weinig eet voor een cavia. Bix wil ze nauwelijks iets van eten. Ik meet elke keer af en dan blijkt er maar twintig of net dertig gram van gegeten te zijn. Om bij te voeren geef ik haar witlof en gisteren heb ik haar een stukje paprika, een klein stukje wortel en een stukje cracker gegeven (over de hele dag). Nu twijfel ik of ik er wel goed aan doe. Als het over honden gaat, weet ik vrij veel maar cavia's zijn mij nog redelijk onbekend. Verder drinkt ze ook heel weinig. Ik vul haar flesje en doe daar extra vitaminedruppels bij (op internet kwam ik tegen dat dat verstandig was) maar ze drinkt er over de hele dag maar 20-30cc van en volgens mij druppelt het meeste nog gewoon weg. Net heb ik haar, ze heet trouwens Purk, gewogen en ze woog 641 gram. Kan iemand me vertellen of dit een gewicht is wat bij een cavia hoort?
Hopelijk kunnen jullie me antwoord geven en op z'n minst gerust stellen.

Groetjes, Marloes

Cavia opvang Westland

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Meggy

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.