• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

wat is dit voor gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corle003

Bezoeker
Ik heb sinds vierweken een nestje van twee coronetjes. Een beertje niets mis mee erg aanhankelijk en erg rustig. Maar owee het zeugje van het bengin af aan worden ze regelmatig aangehaald want ze staan ,als enigste,in de kamer.
Ik heb al groote kinderen en die weten precies hoe ze ze op moeten pakken. Dat is ook niet het probleem. Als het zeugje in je handen zit begint ze paniekerig te doen ze kan niet stil zitten blijft maar piepen ,soms echt heel hard, ze graaft in je hand en knabbelt aan je handen pakt met haar tandjes je vinger vast en trekt eraan. Zelfs als ze samen met haar moeder bij je zit vertoont ze dit gedrag. In de kooi is ze super rustig en ook als je haar wil pakken blijft ze rustig zitten. Er is niets aan haar te zien haar oogjes zien er normaal uit en haar oortjes ook. Moeder reageert niet als ze zo piept dus volgens mij is het geen angst.Wie herkent dit gedrag en wat kan ik er aan doen. Is het slim om haar de rest van haar leven bij haar moeder te houden of juist niet?

De Lieverdjes

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Corle003

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.