• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

waarschuwing voor beginnende fokker

Status
Niet open voor verdere reacties.
lagoentje

lagoentje

Lid
Wat ik nou meemaakte slaat echt alles.
Ik wil jullie het hele verhaal doen omdat ik hier echt niet meer weet wat ik hiermee aanmoet...
Gisteren kwam hier voor de eerste keer een meisje in mijn stal...
Ze zag er heel lief en vriendelijk uit maar o jee wat had ik mij vergist.
Ze is een jaar of 14 of zo en net 3 weken begonnen met een stal in belgië.Ze heet Els en ze heeft een site (mijn knaagdierensite).
Ze is bij mij gekomen voor een peruf beer di eze zooo mooi ovnd en een shelty zeugje.
Ze had ze reeds op voorhand betaald via overschrijving.
Ze kwam hie ren opeens had ze geenplaats meer voor beren, daar dnek je toch eerst over na voor je wat reserveerd of niet? En ze wou liever helemaal wat anders.
Ik ben dan zo lief om te zeggen 'vooruit neem dan maar wat anders.'
Ze koos een lilac peruf zeugje uit.
Dan wou ze nog een witte peruf beer.
Tot ik zei jamaar je hebt geenplaats meer voor een beer, en toen wou ze opeens weer wat anders.
Ik had dan liever dat ze wat anders nam want ze vertyelde al dat ze gisteren 2 beertje shad gekocht en ze gelij kte koop ging zetten. Ik had het aml moeten voelen aankomen.
Ze was wel zo vriendelijk geweest om voor mij 2 meisjes mee te brengen van een ander stalletje.
Ze wou dan opeens een paar kjonkies die nog niet groot genoeg waren.
De jonkies stonden te koop en de moeder was ik ook aan het overwegen omdat ik keuzes moet gaan maken...
Ze wou hen graag alle 4.
dus de moeder met de kids.
Ik zei 'oke' maar ik vraag er wel 50 euro voor.
Voor 4 zeugjes is dat toch niet te veel?
Dat was goed zei ze.
Ik moest haar nog 30 euro terug betalen van de 2 mesijes die ze voor m ehad meegebracht. Maar 50 Euro - 30 euro dat ik haar moest, was nog 20 euro.
DIe zij mij moest betalen dan.
IS geen moeilijk sommetje toch?
Ik wou ze eigenlijk nog liever beetje bijhouden wnat de mams was wat afgevallen door de jonkies en 1 babytje had een traanoogje.
MAar ze zou ze wel nog een poos afhouden van de beer en je kent die beloftes wel dus ik zwichtte toch en liet ze haar meenemen.
Ze zag er ten slotte aardig uit.
De 20 euro had ze niet bij.
Die zou ze stortten.
Ik wou mezelf toch ietswat veilig stellen dus zei ik dat ik de stambomen gelijk doormailde zodra ik het geld ontvangen had.
ik kon er van op aan zei ze.
Ze had dus 6 zeugen mee zonder beer die ze had gereserveerd.
Nu komt het mooie...
Nu zit ze tegen iedereen te zeggen dat ik haar geld niet terug wil geven, terwijl zij mij 20 euro moet. Nu zegt ze tegen iedereen dat ik maar 20 euro had gevraagd voor de moeder met de kids. Wees es reeel, dat is toch een rare prijs niet? Ikheb heel duidleij k 50 gezegd.
Ze heeft nu op haar site gezet dat ik mijn cavias niet verzorg en meer van die onzin. GEwoon omdat ze jaloers is volgens mij, ik weet het niet.
Terwijlalles hier verder 100 % inorde is en heel goed verzorgd. Iedereen mag hier gerust in mijn stalletje elk moment van de dag binnenvallen.
en het ergst van al, ze heeft alles al weer te koop gezet.
Mijn mooie en lieve Delife, waar ik ook zo aan gehecht was. Ze wordt van her naar der gesleurd.
Ik had mij nooit moeten laten ompraten door haar en ze haar niks meegeven.
JE vertrouwd mensen met het geld en dan loop je gewoon recht tegen een muur aan. Want eerst zegt ze, het is gesoort , geef de stambomen maar, dan zegt ze, als je nu direct de stambomen niet geeft annuleer ik de betaling en geeft ze toe dat ze me wel nog 20 euro moet, en nog later zegt ze dat ze pas betaald als ze de bomen heeft? ??
Waar slaat dit op???
Tot slot schrijft ze ' je mailt NU de stambomen want mijn vader is bij de politie en dan zal je het wel weten'
Nou ja... Ah natuurlijk nu heeft ze de stambomen nodig wnat ze wil alles gelijk verkopen terwijl ze nog niet eens van de mama af mogen de kleintjes. Ze zijn zeker nog niet op gewicht. Ik heb zon spijt en wil iedereen daarom waarschuwen voor haar, ze zeult met de dieren rond alsof het pakjes boter zijn die je gaat ruilen ind e supermarkt voor een ander merk. Ze koopt en verkoopt om er winst uit te kunnen slaan. Ze maakt iedereen zwart om zelf op de voorgrond te kunnen treden. Ik weet niet wat ik hiermee moet hoor...
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
EEn vriendin van me kocht bij haar 2 zeugjes die 300 en 400 gram wogen en nu zwanger blijken te zijn.
En dan durft ze commentaar op mij leveren? Terwijl ik dag en nacht bij mijn beestjes zit (tot grote frustratie van mijn vriendje ha ha) om ze te verzorgen.
Wat denken jullie hiervan? Want ik weet het nu niet meer.
Zaterdag wil ze nog een caaf komen halen maar ik denk niet dat ik dat doe, denken jullie ook niet? Ze denkt beter eerst na wat z enu eigenlijkwil voor ze wat reserveerd en maar koopt en koopt.
Ze zal haar toch weer meteen doorverkopen en dan wordt er weer rondgezeuld met dat beestje en dat verdienen ze zeker niet. :(
Oh ja hier staat haar site

http://www.dierenforum.nl/phpBB2/website.php?page_id=4&web_id=1235

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Mirjam

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Cavia opvang Westland

Bezoeker

De Lieverdjes

Bezoeker

lagoentje

lagoentje

Lid

2Fantasy

Bezoeker

CasaCobaya

CasaCobaya

Bekend lid

lagoentje

lagoentje

Lid

fieneke

Lid

CasaCobaya

CasaCobaya

Bekend lid

Meggy

Actief lid

fieneke

Lid

lagoentje

lagoentje

Lid

fieneke

Lid

CasaCobaya

CasaCobaya

Bekend lid

fieneke

Lid

simone

Bezoeker

2Fantasy

Bezoeker

deglazendeur

deglazendeur

Actief lid

fieneke

Lid

Status
Niet open voor verdere reacties.