Waarschuwing keuze dierenarts

Status
Niet open voor verdere reacties.

OLavi

Bezoeker
Hoi allemaal!

Ik lees al een lange tijd mee op dit forum, nu toch besloten om mijn verhaal te delen.
Dingen die ik had willen weten voor ik mijn cavia verloor. Als dit niet is toegestaan mag dit bericht worden verwijdert!

Mijn cavia is na zichtbare klachten door een vriendin van mij bij een dierenarts gebracht die in eerste instantie veel van cavia's leek te weten.
Ze werd uitgebreid onderzocht, ik geloof zeker dat de dierenarts haar best heeft gedaan. Nadat ze ons medicatie meegaf, zei ze dat we ons geen zorgen hoefden te maken en dat we na het weekend nog eens terug moesten komen voor verder onderzoek.

Diezelfde avond nog overleed deze cavia, we snapten er niks van. Ik ben verhaal gaan halen bij de dierenarts en heb online het een en ander opgezocht.
Hieruit bleek dat mijn cavia onder andere foute medicatie heeft gekregen, niet zozeer dodelijk. Maar uit het verhaal van de dierenarts bleek ook nog eens dat er eigenlijk helemaal geen diagnose was gesteld.
Geen reden dus om te zeggen dat de ziekte van mijn cavia niets was om je zorgen over te maken.

Of mijn cavia bij een andere dierenarts wel meer kans had op overleven zal ik nooit weten. Ik verwijt het mezelf nog steeds dat ik geen onderzoek heb gedaan in een goede dierenarts voor cavia's. Maar natuurlijk verwacht je dat een dierenarts weet waar hij/zij mee bezig is. Zelfs toen ik deze dierenarts over de verkeerde medicatie vertelde bleef ze voet bij stuk houden dat zij dit zo hebben geleerd. Dit maakte me zo boos, zeker omdat ze zich niet verder willen verdiepen in actuelere de zorg van cavia's. Zo denken nog steeds veel andere dierenartsen dat cavia's dezelfde zorg moeten krijgen als konijnen en knaagdieren. Vandaar dat ik nu zoveel mogelijk mensen hierover wil waarschuwen.

Er wordt door velen aangeraden een dierenarts van de onderstaande lijst te kiezen, om zo de beste zorg voor je cavia te krijgen. Deze dierenartsen hebben een relevante nascholing gevolgd op het gebied van caviageneeskunde. Hopelijk kunnen we deze lijst op een plek van dit forum zetten waar het makkelijk te vinden is?

[Dit is de lijst]

Liefs,

Snorretje

Tieske

Tieske

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

OLavi

Bezoeker

Cavia4ever

Bezoeker

Csvlekje2.

Bezoeker

OLavi

Bezoeker

PDSKS

PDSKS

Bekend lid

TamaraMaria

TamaraMaria

Bekend lid

Furry Friends Forever

Furry Friends Forever

Bekend lid

TamaraMaria

TamaraMaria

Bekend lid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Fabienne2
Reacties
42
Bekeken
2.870
Ronald
Ronald
Reacties
24