• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Verzorging van een Rex/Teddy vacht :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
123Chibi

123Chibi

Lid
Hallo allemaal!

Ik heb onlangs een nieuw cavia mannetje geadopteerd via een stichting en dit is een heel lief en leuk rex mannetje. Nu heb ik helemaal geen ervaring met dit soort type vacht en ik vroeg me af of er misschien wat fokkers van rex cavia's zijn of andere ervaringsdeskundige die nog wat tips voor mij hebben mbt de verzorging van de vacht.

Eerlijk gezegd vond ik de vacht de cavia niet in de beste conditie, heel erg veel losse haren maar voornamelijk huidschilfers zaten er in de vacht. Nu heb ik hem al een aantal keer met de zachte borstel geborsteld zodat de ergste schilfers en losse haren er uit kwamen. Dit heb ik een aantal dagen gedaan en ik heb vanavond even onder de lauwwarme kraan zijn vachtje afgespoeld (zonder zeep!), was geen overbodige luxe kan ik je vertellen hij was enorm smerig.

Ik hoop dat er iemand is die mij wat tips kan geven en of het normaal is dat de huid zo schilferig is en de vacht bijna niet verhaart tenzij ik borstel.

Alvast bedankt! :)

Chantal

CaviJoy

CaviJoy

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

123Chibi

123Chibi

Lid

CaviJoy

CaviJoy

Bekend lid

123Chibi

123Chibi

Lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Noa Smetsers
Reacties
3
Bekeken
149
RutSha
RutSha
HansjeV
Reacties