Tips nodig voor een cavia die slecht eet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Chichiba

Chichiba

Actief lid
Ik weet dat ik mijn probleem al onder iemand anders berichtje hebt gezet...dus nu maar mijn eigen berichtje geopend...Misschien reageren er dan meer mensen...

Eerst even het verhaal ervoor. Twee jaar geleden wilde ik graag een cavia (voor bij mijn konijn...het was te proberen) Voor mijn verjaardag kreeg ik een cavia van mijn vriend. Ik had er al heel wat over gelezen dus wist er wel wat vanaf. Samen met het konijn ging het helemaal niet...Konijn vond de caaf maar irritant...Dus toen een konijn bij het konijn en een caaf bij de caaf...Ik had toen dus 2 mannetjes...ging heel goed...Tot het zo leek te zijn dat mijn vriend allergisch is...Na een half jaar daarvanlast te hebben gehad heb ik ze met pijn in mijn hart herplaatst bij een goede vriendin (ruim een jaar geleden). Afgelopen zomervakantie is de ene caaf overleden...Zij heeft er toen een kleintje bijgenomen bij een fokker vandaan...was al zwak en moest langer blijven om aan te sterken...Dit caafje is na een paar weken ook overleden. Zijn had op dat moment een konijn en caaf verloren aan ouderdom...mijn caafje en het nieuwe caafje verloren. Zij wilde er dus niet meer aan beginnen...angst om nog eens afscheid te moeten nemen...Ik heb mijn lieverd toen dus terug genomen...met het idee hem op het balkon te zetten bij de konijnen...Daar ging het heel erg goed onderling...Hij had trouwens heel lange nageltjes toen hij terugkwam...

Na 2 weken...heb ik hem te pakken gekregen (valt niet mee op een balkon) en zag dat er wat met zijn voortand aan de hand was (toen hij kwam had ik hem buiten gezet...vergeten te kijken naar zijn tanden ...Meteen de dierenarts gebeld...kon later komen...Bleek dus dat hij ook flink was afgevallen...zijn ene voortand was tot boventoe ingescheurd...en hij had haken aan zijn kiezen...hij moest dus onder narcose zijn kiesje vijlen...Hij is toen ook een dag langer gebleven omdat hij niet wilde eten...2 dagen later kon ik hem ophalen...('s middags is hij gebleven om de volgende ochtend geholpen te worden...en de dag erna mocht hij naar huis) Zij zei zet hem maar gewoon weer lekker buiten...Dus dat heb ik gedaan...na een paar dagen heb ik hem weer te pakken gekregen (toont totaal niet ziek!) en hem gewogen...850 gr (het is een beer) hij was dus 100 gram afgevallen (wel een andere weegschaal natuurlijk) Dus dierenarts gebeld...bijvoeren met Olvarit mijn 1ste hapje...Iemand tips waar ik het nog meer mee kan doen! Dat vind hij heerlijk maar jammer genoeg blijft het gewicht er niet aan...komt hij aan en valt weer af...
De dierenarts heeft me ook gezegt dat zijn tanden en kiezen een secundair probleem kan zijn...Dat er dus nog meer aan de hand is...maar dat schijnt bij caafjes toch moeilijk te diagnostiseren te zijn...iK weet natuurlijk ook niet hoe het voor die 2 weken met hem was...wie weet was hij al heel lang mager aan het worden...Daar lette dat meisje niet op...Had ze gewoon niet in de gaten...Jammer genoeg...
Toen ik de dierenarts belde heb ik ook afgesproken hem binnen te houden zodat ik hem goed in de gaten kan houden...ondanks de allergie...(is overigens meer voor het stro en hooi dan voor de caaf)
Hij eet wortel...appel...witlof en paprika wil hij ineens niet meer...Snoepstaaf eet hij ook niet...korreltjes matig...en wortelpapje vind hij heel erg lekker...Maar ook ik zit inmiddels met mijn handen in het haar...Wat kan ik nog doen...Heb ook zitten denken aan eenzaamheid...Hij zit wel een uur op schoot enz...maar ik kan een caafjes vriendje niet vervangen...Zou het zo kunnen zijn dat hij niet eet uit eenzaamheid...of zal het toch een groter achterliggend probleem zijn...

Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen helpen...

Groetjes van een wanhopige Barbara en caafje Ribo

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6VZNO3ZN

Hilde

Hilde

Actief lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Chichiba

Chichiba

Actief lid

caafverslaafde

Lid

Inge's Galerie

Bezoeker

Chichiba

Chichiba

Actief lid

Mirjam

Bezoeker

Chichiba

Chichiba

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

misz-tammie

misz-tammie

Actief lid

Chichiba

Chichiba

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

misz-tammie

misz-tammie

Actief lid

Chichiba

Chichiba

Actief lid

misz-tammie

misz-tammie

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Eppie
Reacties
16
Bekeken
842
Ronald
Ronald
DMelody
Reacties