• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Tam en knuffelig maken van jonge cavia, hoe lang duurt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandraAnn

Bezoeker
Mijn nestje cavia's is nu elf weken oud, en sinds ze vier weken oud zijn, neem ik ze iedere keer op schoot om ze te aaien. Na al die weken vinden ze het volgens mij nog steeds niet echt geweldig, hoewel dit ook wel per caaf en zelfs per keer verschillend is. Ze blijven bij mij nog geen twee minuten stil zitten, en vooral als ze in de kooi de andere caafs horen ritselen of piepen, willen ze het liefst meteen ervandoor, terug naar de anderen en hun hok. Ik heb gelezen dat je ze eigenlijk om ze handtam te maken iedere dag twee keer een half uur op schoot moet nemen = vier cavia's ieder een uur = vier uur + 2 volwassen caafs ieder een half uur = 5 uur!!! Dan mag ik 's nachts wel opblijven :icon_mrgr . Mijn vraag is: hoe doen jullie dit? Of moet ik gewoon net als met de volwassen caafs geduld hebben? Bij de beer heeft het wel anderhalf jaar geduurd voordat hij het fijn vindt om op schoot geaaid te worden, ik kan nu bijna alles met hem doen. De zeug is erg gevoelig en heeft er een hekel aan om te worden opgepakt, maar als ze eenmaal ligt..............:cheese: :

Mirjam

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

sloefke

sloefke

Actief lid

SandraAnn

Bezoeker

NCF News Bot

NCF News Bot

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Llollo1106
Reacties
17
Bekeken
556
Anna 1973
Anna 1973
Reacties
7