• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Steeds plassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy

Lid
Hallo,

Sinds een paar maanden hebben wij onverwacht een cavia, het beestje zat weg te kwijnen bij vrienden wiens kinderen er niet (meer) naar omkeken en ik smolt toen ik het eenzame dier zag! Ik had overigens weinig met cavia's (en geen ervaring), maar daar ben ik helemaal op teruggekomen: wat een ontzettend lieve dieren zijn het!
Wij zitten echter met een probleem én met een paar vragen.
:icon_arro Onze kinderen willen hem natuurlijk (gelukkig) dolgraag op schoot en hij mag van ons ook met alle plezier los rondlopen (onder toezicht natuurlijk ivm snoeren enz.!) maar hij plast steeds! (Poept ook doorlopend overigens.. maar dat is tot daaraan toe.) Het komt gewoon niet voor dat hij eens even lekker op schoot zit zónder dat het fout gaat; je snapt dat het animo om hem uit zijn hokje te halen, daardoor steeds kleiner wordt. Er gaat nu een doek onder als hij wordt opgetild, maar is dat nou normaal?! (En hij plast natuurlijk dwars door die doek heen, dus broek, stoel enz. kan ik dagelijks soppen.)
:icon_arro Wij willen de cavia zodra het mooi weer wordt graag bij een (nieuw te kopen) Vlaamse Reus in onze grote buitenren houden. (In die ren zitten overigens ook onze kippen.) Ik lees vaak dat een cavia 's winters niet buiten kan, maar soms ook weer dat dit wel kan, mits ze een goed beschut binnenhok hebben (is er, ze kunnen zo de stal in) en een maatje om warm te blijven (in ons geval hopelijk dus de Vlaamse Reus en anders evt. een 2e cavia). Heeft iemand ervaring met cavia's zomer én winter buiten houden en cavia's en konijnen (en kippen) samen?
:icon_arro Moet je iets aan hun tanden doen (in mijn lekenogen zijn zij angstaanjagend lang :wink: ) of blijven die vanzelf kort en in goede conditie (wij hebben wel een stuk hout in de kooi gelegd maar daar knaagt hij niet aan).

Bedankt voor jullie reactie alvast en groeten,
Tommy

samoa

samoa

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

caviavriendje

caviavriendje

Actief lid

Taco

Taco

Actief lid

Mandy Wachtmeester

Bezoeker

yolanda

yolanda

Bekend lid

veerleh

veerleh

Bekend lid

Amanda

Amanda

Actief lid

Jolanda4711

Jolanda4711

Bekend lid

Tommy

Lid

Mirjam

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

S-ther
Reacties
10
Bekeken
819
Knorretjes
Knorretjes
Reacties
3