Staar, iemand met ervaring met tips?

DMelody

DMelody

Actief lid
Ik heb een caafje van bijna 2 jaar oud. Ongeveer 5 weken terug had ze ineens wit bij het rechter oog. Dierenarts heeft gekeken en zei dat ze verder geen ontsteking kon zien en dat ik met Opthosan zalf kon zalven tot het helemaal genezen zou zijn. Ze vermoedde dat ze iets in het oogje had gehad.

Gedurende 2.5 week heb ik gezalfd. Het gebied leek wat kleiner en doffer. De laatste twee weken leek het heel langzaam nog iets doorzichtiger te worden maar het scheelde niet veel. Afgelopen vrijdag had ze ineens ook bij het linkeroog hetzelfde en leek rechts weer erger te zijn. Weer naar de DA maar ze wist het even niet. Diabetes lijkt het haar niet maar daar gaan we wel nog voor testen aanstaande donderdag. Gewoon om 100% uitsluitsel te hebben. Maar ze zag écht geen ontsteking. Ik kon een AB zalf proberen maar die hebben ze donderdag pas op voorraad. Voorlopig moest ik de opthosan gebruiken.

Vandaag kreeg ik een email. Ze heeft met andere professionals gepraat en ze zegt dat Millie waarschijnlijk genetische aanleg heeft voor cataract. Staar. Dat ontstaat meestal al op jonge leeftijd in dat geval. Het is onomkeerbaar en het zal ook verergeren.

Graag wil ik hier op het forum vragen of jullie tips hebben voor een caaf met staar. Ik ben dit nog niet tegen gekomen, zelfs mijn oudere caafjes hadden op hun oude leeftijd geen staar. Wat hebben anderen in dat geval gedaan? Waar moet ik op letten als ze dadelijk blind zou worden hierdoor?Wat kun je doen zodat ze drinken en eten goed kan vinden?

Alle tips zijn welkom!

Vergelijkbare onderwerpen

Yoyo559
Reacties
11
Bekeken
257
PDSKS
PDSKS
caviastal guineadream
Reacties
8