schurftmijt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frodo&Fibi

Frodo&Fibi

Actief lid
En tuurlijk..... ik kan niet op het forum komen terwijl ik hard op zoek ben naar informatie.....:(

Woensdagavond zitten Frodo & Fibi lekker bij mij op schoot en zie ik ineens dat Fibi twee wondjes/plekjes heeft. Eéntje op haar wang onder haar oor en ééntje bij haar oog. Ik gelijk helemaal in de stress natuurlijk. :shock:

Ben gisteren met ze naar de dierenarts gegaan en het bleek schurftmijt te zijn. Ze hebben allebei een injectie gehad en volgens de dierenarts was die ene injectie hoogstwaarschijnlijk voldoende. Als het over twee weken nog niet weg is dan krijgen ze nog een injectie.

Maar dat is wel stressen zeg, probeer je op het forum steun te zoeken en kun je er niet op, pffffftttt, hahahahah. Heb op het prikbord van de caviapagina nog maar even hulp gevraagd.

Ik zal er even een fotootje van plakken zoals het er woensdagavond uitzag. Nu is het iets kaler, de haartjes in het midden zijn er uitgevallen. *SNIK*

Ik zit er nu sterk over te denken om ook maar als bodembedekking fleece te gaan gebruiken (mijn man heeft overigens waarschijnlijk ook last van de stof in het zaagsel dus ook daarom) en de hooi toch maar eerst een dag in de vriezer te leggen, want dit wil ik niet meer hoor! (als het enigszins te voorkomen is natuurlijk) Hoe gaan jullie met de zaagsel en hooi om? Zou het echt te maken hebben met het hooi en zaagsel dat ik uit de dierenwinkel heb gehaald? Zou het nog wat uitmaken of je gewoon hooi of kruidenhooi neemt? Zoals jullie begrijpen: Advies & tips zijn welkom! :icon_mrgr

Charell

Charell

Actief lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Mirjam

Bezoeker

Frodo&Fibi

Frodo&Fibi

Actief lid

Baut

Baut

Lid

Frodo&Fibi

Frodo&Fibi

Actief lid

Taco

Taco

Actief lid

o0debbiej0o

o0debbiej0o

Bekend lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

japke
Reacties
27
Bekeken
1.493
Ronald
Ronald