• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Overlijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Shevon

Shevon

Lid
Hoi Allemaal,

Kom ik gisteren thuis, ligt Shevon dood in het caviahuisje - ik heb een heel groot caviaverblijf van 2m bij 0,75 cm waarin 4 zeugjes wonen en 3 caviahuisjes staan erin - ze was niet ziek, maar was wel een zorgenkindje. Ik had haar met schurft gekocht en het duurde heel lang voordat dat over was. Heel erg met haar gedokterd. Daarna heeft ze een keer een hersenbloeding gehad, want ineens was een zeugje tegen haar :cry: aan het kopstoten en daarna liep ze steeds een beetje scheef. De dierenarts wist niet wat het was, maar in de dierenwereld schijnt de zwakste wel vaker op de korrel genomen te worden. Daarna werd ze wel wat sterker en waren er geen problemen in de groep, ze had een goed contact met de anderen. Ik begrijp niet dat ze ineens is overleden. Door de warmte...., maar het hok staat in mijn bijkeuken en daar is het niet warmer dan elders in huis. Ze had wel de neiging om veel in het huisje te liggen. Is daar de temp opgelopen. Is het wel handig om huisjes met de warmte in het hok te hebben. Ik heb haar begraven in de tuin, maar het doet wel pijn, het was eigenlijk de liefste van het stel. Graag jullie mening? Wat doen jullie met deze warmte? Is het misschien handig een ventilator in de bijkeuken aan te zetten?

Groeten, Shevon

Jolanda4711

Jolanda4711

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

2Fantasy

Bezoeker

ptje

Bezoeker

Inge's Galerie

Bezoeker

yolanda

yolanda

Bekend lid

Shevon

Shevon

Lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.