• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Oude cavia ernstig ziek, dierenarts zegt ouderdom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demi de Jong

Beginnend
Lid
22 jan 2014
Reacties
12
Aantal Cavia's
3
Hoi,
tot het begin van december had ik twee oude cavia's, waarvan toen 1tje is gestorven. Ik begreep uit het gedrag van de overgebleven oude cavia (Rocky), dat zij graag weer maatjes wilde, daarom heb ik twee jonge cavia's opgehaald en ze delen samen nu een groot hok.
16 januari jl. ondervond ik dat Rocky op drie poten door het hok liep, achternagezeten door de twee bengels. Dit is nooit zo geweest, Rocky was namelijk de dominante en ik verwachtte dat zij zo een gelukkige roedel vormden, helaas heb ik dat verkeerd gedacht. Eén dag later heb ik daarom een hamsterkooi van iemand kunnen lenen, waar ik Rocky apart in heb gezet. Een klein hokje vanwege haar pootje, waar ik nog niet expliciet naar geobserveerd had. Ook heb ik toen besloten vitaminedruppels bij te gaan geven door het water, zowel voor Rocky als voor de twee kleintjes.
Helaas vind ik Rocky achteruit gaan. Ze is op haar rust gesteld, die ze nu heeft, maar het pootje zit in een vreemde houding en als ik haar op een harde ondergrond zet gaat ze met haar achterhand hangen, zodat ze ligt. Wel houdt ze haar voorpootjes stevig op de grond, maar daar kan ik nu juist aan zien dat het aan het linkerachterpootje ligt. Nu wil ik graag uw mening, aangezien andere dierenartsen zeggen dat het ouderdom is. Ik wil niet dat mijn dieren onnodig pijn lijden.
Ik ben minderjarig, ik kan tot een bepaalde hoogte beslissen over mijn dieren.

Foto's:
Rockyziek7_zps75d0b9b2.jpg

Dit is de stand van haar lichaam wanneer ze op hard ondergrond staat.

Rockyziek6_zpse1a44139.jpg

Dit is de doorligplek (links) en rechts is het pijnlijke pootje.

Vlindertje

Gevorderd
Lid
8 aug 2007
Reacties
54
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Susan

Gast

siem

Gast

cora.

Ervaren
Lid
17 jun 2013
Reacties
461
Aantal Cavia's
3

siem

Gast

Petradhd

Gast

Khydra

Gast

Petradhd

Gast

Khydra

Gast

Status
Niet open voor verdere reacties.