• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Ontstoken ogen/oogleden

Status
Niet open voor verdere reacties.
hansemans

hansemans

Lid
Mijn cavia Snuffel heeft al een hele tijd last van ontstoken ogen/oogleden. Het gaat eigenlijk om hetgeen onder het onderste ooglid zit. Dat is vuurrood en soms opgezwollen. Ook is hij gevoelig voor oog-beschadigingen. Zalven heeft tot nu toe steeds zijn ogen gered en vermindert de ontsteking, maar helemaal weg gaan doet het niet.
Het lijkt dus een allergie of een gebrek aan het een of ander. Ik heb al veel verschillende soorten bedding gebruikt; wat mij op dit moment heel goed bevalt is No-smell, een soort van katoen waar weinig of geen stof vanaf komt. Stof (zoals van houtkrullen) kan het dus niet zijn, lijkt mij.

De dierenkliniek, waar deze cavia inmiddels een goede bekende is, heeft geen verklaring/oplossing. Bloedonderzoek (maar dan moet Snuffel weer eens onder narcose) zou misschien de oorzaak boven water kunnen brengen, maar dan nog is het de vraag of er wat aan te doen is.

Herkent iemand dit probleem?

Isabel

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

safira

Bezoeker

Audrey

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Lotus
Reacties
5
Bekeken
672
Ronald
Ronald
Reacties
32