• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Nieuw cavia verblijf

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag
Hey Allen!

op dit moment heb ik een cavia hok van 120 x 60, maar ik vind zelf veel te klein. Ik merk het ook aan mijn cavia’s. Ik haal ze elke dag naar buiten op het kleed voor 1(of meer uren) en dan rennen en springen ze echt! Op het kleed heb ik dan ook water, hooi, hokjes en ze plassen zelfs in een toilet haha!

heel leuk natuurlijk, maar dit heeft mij wel aan het denken gezet om een nieuwe kooi te kopen. Ik kijk al een tijd op marktplaats en tweedehands lukt het mij niet echt om iets te vinden. Nu kan iemand de volgende flat voor mij bouwen 140 x 50 en dan drie verdiepingen met elkaar verbonden.

ik heb veel gebruik gemaakt van de zoekfunctie op dit forum maar daarnaast ook veel op Duitse fora gekeken. Daar wordt gezegd dat je voor 2 cavia’s minimaal 2 m2 oppervlakte moet hebben. Waarbij verdiepingen niet meetellen en de kooi minimaal 2 meter lang moet zijn.

ik wil natuurlijk het beste voor mijn cavia’s, maar ik heb gewoon niet zoveel ruimte (tenzij ik m’n halve woonkamer cavia kooi maak; mijn partner houdt van de cavia’s maar dat gaat hem denk ik te ver hahaha).

Ik wilde graag jullie mening: is de flat 3 verdiepingen, 140l x 50b x 120h groot genoeg? Ik wilde zelf aan de onder verdieping nog een uitloop maken die ik opendoe als ik thuis ben. Maar dat mag je dan weer niet meerekenen.
Ook lees ik overal dat je verdiepingen sowieso niet mee mag rekenen met het oppervlakte . Daarnaast wilde ik een uitloop maken zodat de cavia’s vanuit de onderste verdieping los kunnen lopen als ik in de woonkamer ben. Maar ook dat mag je niet meerekenen.

Ik vroeg mij af hoe jullie denken over bovenstaand (en sowieso kooi afmetingen). Is mijn eventueel nieuwe kooi te klein?
Zoals gezegd heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar ik vroeg mij daarnaast ook af hoe jullie over 2 meter aaneengesloten lengte denken. Hebben jullie dit ook? En zo ja: hoe hebben jullie dit op een leuke manier in jullie woning verwerkt?

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.112
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag

Jenn_

Beginnend
Lid
28 okt 2020
Reacties
33
Landen vlag

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.112
Aantal Cavia's
2
Landen vlag

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.112
Aantal Cavia's
2
Landen vlag