• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Natte, plakkerige stoelgang

Status
Niet open voor verdere reacties.
tobias

tobias

Lid
M'n cavia heeft last van diarree (midden december).Het was plakpoep , waterig en nu is het terug plakpoep (mooi van vorm maar nog iets te zacht,eind december).. Momenteel wordt ze gedwangvoedert, krijgt voldoende hooi en brokken.Af en toe geef ik ze ook bamboe. Morgen ga ik beginnen met wortel bij te geven als de keutels zo blijven. De mogelijke oorzaak volgens de dierenarts zou kunnen zijn ander halve maand antibiotica en andere medicijnen .Sinds die ander halve maand(heel november en begin december) heeft ze weinig groente willen eten (o.a. door een middenoorontsteking).Sinds begin verleden week krijgt ze geen antibiotica meer en is ze terug volop groentjes gaan eten(half december).
Even een update.
Nu een maand later(vandaag) is het probleem nog niet opgelost.Ze heeft nog steeds te natte ,plakkerige keutels. Ze heeft 3 weken ESB3 gehad en flagyll (0,25 ml,een hogere dosis verdraagt ze niet) en protexin pro fibre .
Sinds maandag is de protexin pro fibre op en sinsdien heb ik keutels gepakt van een andere cavia.Dinsdag waren de keutels goed van vorm en ze plakte niet meer aan de vinger.Vandaag weer van hetzelfde,te plakkerig,maar vandaag moest ik weg en heb s'morgens en s'middags de keutels van de andere cavia niet kunnen geven gemengd in een beetje dwangvoeder.
Nu is m'n vraag als ik viermaal per dag ze keutels van een andere cavia geef,hoelang zou ik dit moeten geven ,als dit zou helpen?Wanneer zal de darmflora genormaliseerd zijn?Eetlust heeft ze genoeg.

mvg

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

tobias

tobias

Lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Susan

Susan

Bekend lid

tobias

tobias

Lid

Linde&Edward

Linde&Edward

Lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

marianne30
Reacties
8
Bekeken
497
Ronald
Ronald
Liek!
Reacties