• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Mr Darcy valt af, Fluff wordt megadik

Status
Niet open voor verdere reacties.

TamaraMaria

Ervaren
Lid
28 sep 2009
Reacties
747
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Mr Darcy heeft (alweer) gewichtsproblemen. In oktober ben ik al eens met hem naar de dierenarts geweest met hetzelfde probleem. Gezien zijn klachten heeft hij toen antibiotica gehad, het afvallen is toen gestopt en kwam hij ook weer wat aan. Hij woog niet meer zo veel als eerst, maar hij oogde weer gezond en viel niet meer af. Tot een maand geleden hij opeens weer begon af te vallen, langzaam maar zeker. Dus weer terug naar de dierenarts, gebit onderzocht, buikje gevoeld, urine bekeken, maar alles zag er goed uit. Hij eet ook goed, brokjes en groen, en is tierig. Dus "kijk maar even aan". Verleden week ben ik weer terug geweest, want hij blijft heel langzaam afvallen (ondanks dat ik hem bijvoer en extra vitamine C geef) en hij oogde opeens veel vermoeider, telkens gaan liggen bijvoorbeeld.
Nu bleek zijn temperatuur te hoog, cavia's zijn warmer dan mensen, maar 41 graden is teveel. Hij is nu weer aan de antibiotica, maar valt nog steeds af. Nu weet ik dat antibiotica een tijdje nodig heeft, maar toch maak ik me zorgen.
Ik heb wel het idee dat hij wat tieriger is weer, loopt weer malle bokkesprongen te maken en te prrrrrrrrten door het hok. Maar toch, dat gewicht.
Ondertussen heb ik ook Fluff in het hok rondlopen, die monsterachtig dik wordt. Ik zorg ervoor dat die niet het groenvoer van Mr Darcy af kan pakken en voor Mr Darcy zijn er altijd genoeg lekkere brokjes waar Fluff niet bijkan. En ruim hooi voor alle cavia's.
Mr Darcy woog vroeger 1100 gram, nu 900 gram. Fluff is 1600 gram, met duidelijk vetophopingen! Het zijn allebei CH Teddy's, dus daar kan het gewichtsverschil niet aan liggen. Het is wel duidelijk dat Fluff wel veel minder aan lichaamsbeweging doet dan Mr Darcy, want Fluff kan de trap niet meer op en loopt veel minder rondjes door de ren. Ik leg eten voor Fluff altijd zo dat ze er naar toe moet lopen.
Wie heeft raad om Mr Darcy weer op gewicht te krijgen, Fluff niet verder aan te laten komen en ook Droppie en Rosetta gewoon op gewicht te laten blijven?

Bezoeker

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

TamaraMaria

Ervaren
Lid
28 sep 2009
Reacties
747
Aantal Cavia's
4
Landen vlag

Bezoeker

Gast

TamaraMaria

Ervaren
Lid
28 sep 2009
Reacties
747
Aantal Cavia's
4
Landen vlag

PDSKS

VIP
Lid
15 jan 2016
Reacties
3.111
Aantal Cavia's
3
Landen vlag

TamaraMaria

Ervaren
Lid
28 sep 2009
Reacties
747
Aantal Cavia's
4
Landen vlag

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.100
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.