• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Middenoorontsteking met vervolgens verlammingsverschijnselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hikomupi

Gevorderd
Lid
12 mrt 2013
Reacties
157
Aantal Cavia's
4
Hallo allemaal,

Ik wilde dit bericht toch even kwijt. Het is een lang verhaal.

Sinds 2 weken heeft onze cavia Muis een middenoorontsteking. Dit kreeg ze op de dag voordat we op vakantie gingen naar Amerika. Toen ik haar uit het hok pakte had ze een soort rare spastische trekjes en ze hoestte. Ik zag meteen dat er iets niet klopte en we konden gelukkig een half uur later terecht bij de da. Die constateerde eerst een oorontsteking en we kregen surolan zalf voor haar oor. De paar uur daarna ging het alleen maar slechter en ze kreeg echt stuiptrekkingen en koorts. Gelukkig konden we weer naar de da en toen zei ze dat het een middenoorontsteking was en kreeg ze ab, pijnstiller en dwangvoer omdat ze niet meer had gegeten (waarschijnlijk door de pijn). Ik heb daarna de hele avond met haar op de bank gezeten en gelukkig waren de stuiptrekkingen aan het eind van de avond weg. Wel was ze toen helemaal slap, ze kon niet meer op haar pootjes staan. We hebben haar 's nachts in de ren gelegd samen met een andere cavia. Mijn moeder en ik zijn er toen naast gaan liggen en hebben haar elke paar uur gevoerd. Wonder boven wonder haalde ze de nacht en het leek iets beter te gaan. Helaas moesten we de cavia's die avond naar hun oppas brengen omdat we de volgende ochtend vroeg weg moesten. We hadden gelukkig alle vertrouwen in de oppas, ze zijn erg caviakundig. Ik heb muis nog even een stevige knuffel gegeven want in mijn achterhoofd wist ik eigenlijk al dat het niet meer goed zou komen...
De afgelopen twee weken hebben we gelukkig bijna elke dag een update gekregen van de da en de oppas. Helaas kregen we net het bericht dat ze niet verbeterd en dat ze nog steeds verlamd is. De oppas en de da denken allebei dat het niet meer goed komt en willen haar in laten slapen. Het is een hele moeilijke situatie voor ons omdat we er niet bij zijn en het zelf kunnen zien... Maar we denken wel dat het het beste is voor muis, want het is geen leven voor een cavia om niet te kunnen rondscharrelen.

Het is een lang verhaal, maar ik moest even mijn ei kwijt :/

Daann

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Hilda

Gast

marianne186

Gast

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.475

Hikomupi

Gevorderd
Lid
12 mrt 2013
Reacties
157
Aantal Cavia's
4

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.475

Hikomupi

Gevorderd
Lid
12 mrt 2013
Reacties
157
Aantal Cavia's
4

Hikomupi

Gevorderd
Lid
12 mrt 2013
Reacties
157
Aantal Cavia's
4

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.475

Fabienne2

VIP
Lid
31 jan 2005
Reacties
7.475

Joedit

Beginnend
Lid
17 feb 2009
Reacties
41
Aantal Cavia's
4

Kaylie

VIP
Lid
18 jan 2013
Reacties
2.260
Aantal Cavia's
2
Landen vlag

Hilda

Gast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen