• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

luizen en schurft....denk ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sassy

Bezoeker
Hoi allemaal,
Sinds zaterdag hebben wij ons gezin uitgebreid met 2 caafjes. Helaas zag ik vanavond kleine lichtgekleurde beestjes kriebelen bij de haaraanzet.
Ik denk nav alle gevonden input dat het hooi luisjes zijn. Betekent dit dat ik al het hooi moet weggooien en een nieuwe baal moet kopen of kan het ook in ander strooisel zitten? ALs bodembedekking maak ik gebruik van hennepvezels.

Aangezien ze ook beginnen te krabben (geen wondjes en de vacht ziet er op zicht ook goed uit)denk ik dat het ook om schurft gaat. Was daar al voor gewaarschuwd.
Ik heb snel ehboluis bij knoevel besteld, maar ik vraag me af of het ook op de mens over kan gaan en wat ik daar dan voor moet gebruiken. (heb plotseling overal jeuk, hmmmmmm kan ook psychisch zijn natuurlijk:wink: )

Daarnaast vraag ik mij af als ik ze behandelt heb, wat ik dan met het hok moet doen. Is een sopje genoeg of moet ik een sterker product gebruiken.

Zucht nou ik hoop dat jullie mij een beetje uit de brand kunnen helpen..

Grtz, Saskia

faith

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Sassy

Bezoeker

Truffeltje

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

123cavia
Reacties
2
Bekeken
680
Ronald
Ronald
Reacties
110