• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Koppelen jonge zeugjes 7 en 10 weken, vechten

Jessvanelzakker

Beginnend
Lid
28 sep 2021
Reacties
1
Landen vlag
Hallo,
Ik heb een jong zeugje Suus. We hebben haar pas 2 weken. We hadden haar gekoppeld aan de bijna 4 jaar oude Puck(na het overlijden van het zusje van Puck) de koppeling ging vanzelf... Puck ontfermde zich over Suus. Suus kroop lekker weg bij Puck en ze lagen vaak samen. Nu is Puck helaas overleden en wilden we Suus toch een nieuw vriendinnetje geven...het leek ons goed (misschien toch niet zo verstandig?) om er een ander jong zeugje bij te zetten... ongeveer even oud (7 en 10 weken)de eerste momenten leken prima, ze kwamen dichtbij elkaar en aten samen uit het bakje. Kort daarna werd er ineens gevochten, klappertanden, aanvallen e.d. Suus leek de boosdoener. Later weer geprobeerd te samen te zetten, ze kropen samen in een hokje, Suus kroop lekker weg bij ons nieuw zeugje Coco. Ook nu weer uit het niets ineens vechten. Ze hebben de nacht gescheiden doorgebracht... ik heb nu een andere kooi gekocht zodat ze beide in een kooi zitten. In de nieuwe kooi weer samen gezet maar nu vrij snel al hoge poten, klappertanden, aanvallen... ik heb ze weer uit elkaar gehaald. Nu leken ze trouwens wel aan elkaar gewaagd en kon ik niet duidelijk zien dat Suus de boosdoener was... zucht...Wat is verstandig? Ze uit elkaar halen of moeten ze 'gewoon' uitvechten wie de baas is? Is dit al gedoemd te mislukken of heeft iemand dit al ns meegemaakt en is het toch gelukt? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen...

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
693
Aantal Cavia's
3