• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Knarsetanden in buik horen

Bezoeker 25153

Gast
Hoi hoi,

Ik ben nieuw op het forum en zal even kort mijn vraag inleiden.

Sinds begin augustus is ons gezin de trotse eigenaar van 3 ontzettend lieve zeugjes. Alle drie zijn ze nog jong: 12 weken, 11 weken en 6 weken. Het zeugje van 11 weken begon een week of 2 geleden van vorm te veranderen. Haar buikje werd steeds breder en in vergelijking met het iets oudere zeugje nam ze snel in gewicht toe. Ook at ze steeds meer. We dachten aan een zwangerschap omdat ze echt opvallend steeds een beetje breder werd. We hebben na informatie zoeken op dit forum meteen de nodige voorbereidingen getroffen en haar dieet aangepast.

Nou voelde ik afgelopen vrijdag toen ze op schoot zat lichte bewegingen in haar buik en hoorde een zacht knarsend geluid vanuit haar buik komen. Na wat rondlezen hier op het forum ontdekte ik dat baby's in de buik knarsetanden! Daar had ik nog nooit van gehoord. Zo bijzonder om te horen! Nou las ik ook dat de bevalling dan binnen een paar dagen kan beginnen, maar dat het ook nog even kan duren. Mijn vraag is nu, hoe lang kan het dan nog maximaal duren? Als ik ervan uitga dat ze met ongeveer 4 weken onbedoeld gedekt is door één van haar broertjes bij de fokker (we hebben haar opgehaald toen ze 4 weken oud was), zou ze nu ongeveer 7 weken zwanger zijn. Is het normaal dat zacht knarsen nu al te horen is? Want als de baby's al snel zouden komen, zijn ze nog veel te licht natuurlijk. Ook al is het totaal onverwacht en hebben we echt aan het idee moeten wennen, inmiddels vinden we het ontzettend leuk! We willen natuurlijk dat alles goed zal gaan. Maar na het horen van het knarsen begin ik me toch wel zorgen te maken :worried:

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met het horen van knarsen en dat de bevalling daarna echt nog even op zich liet wachten...