• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Hond is angstbijter

Status
Niet open voor verdere reacties.

mermaiddream88

Beginnend
Lid
17 okt 2013
Reacties
7
Aantal Cavia's
0
Na lang zoeken kwam ik erachter dat mijn hond een angstbijter is, en dit een moeilijk en gevaarlijk geval is.

Wat is er aan de hand:

Nou, toen ik mijn hond Misty(kruising dwergkees) kocht bleek alles ok te zijn, ze was wel een "hielenbijter", maar dat leek bekend te zijn bij haar pittige karakter.
tot ong 6 maand begon ze tegen dingen aan te botsen.
Dus ik naar DA heen, blijkt ze bijna blind te zijn. Hij gokte dat ze met 1 jaar ong wel helemaal blind zou zijn.
Nu is mijn dame 4 jaar, en nog niet blind, wel gaat het langzaam aan sneller.

Maar ik heb in die tijd kinderen gekregen, en omdat zij slecht ziet, wil ze wel eens bijten naar mijn zoon.
Niet doorbijten maar wel tanden laten zien en happen, vaak zonder waarschuwing.
Eerst dacht ik dat mijn zoon (2,5 jr) misschien wat drukke benadering nam, maar dit blijkt niet het geval te zijn.
Misty bijt wel eens zonder reden (nou ja voor haar een reden, maar hier loopt hij alleen maar langs bijvoorbeeld).

Dit maakt haar dus een angstbijter, omdat ze slecht ziet.
Maar begin me langzaamaan wel zorgen te maken. Niet zo lang geleden had ze hem gebeten in de knie, bloedens toe.
Het viel wel mee, maar was wel bloed aan orde.

De DA heeft sinds begin aangeraden:
- niet gaan wandelen
- niet verhuizen (tja,..)
- niet veel spullen verplaatsen (tja kids verplaatsen nog wel eens wat)
- geen vreemde omgeving.

Tja, nu worden er wel tips gegeven (google) om hondentrainer te nemen, maar dit lijkt me niet te werken omdat haar probleem in blindheid zit, en niet perse in gedrag. En om met haar naar hondentrainer te gaan, word dus afgeraden omdat ik dan met haar moet slepen.
Nou wil ik haar absoluut niet in laten slapen of weg doen, maar ik heb steeds minder vertrouwen in haar natuurlijk, en naarmate ze blinder word, hoe erger het ook kan worden. En wanneer moet ik zeggen: genoeg, voor het te laat is?

Ik weet niet meer wat ik kan doen. :(

CS van de Mitemas

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

CS van de Mitemas

Gast

TofDob

Gast

CS van de Mitemas

Gast

Gast 9372

Gast

miek

Gast

nadiadb

Gast

Status
Niet open voor verdere reacties.