• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Hoe nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne

Lid
Hallo allemaal,

Toen onze Mygy overleed (zie http://koenelsenaar.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=177 )was net het forum uit de lucht, vandaar dat ik toen daar mijn berichtje heb geplaatst.

We wilden daarna eigenlijk meteen een nieuw caafje bij Quinny zetten, omdat de dierenarts zei dat dat het beste voor haar zou zijn omdat ze gewend was om met z'n tweetjes te zijn. We hadden ze beiden ingesmeerd met mentholpoeder (tip van de dierenarts om de luchtjes hetzelfde te krijgen), kennis laten maken buiten de kooi, eerst het nieuwtje erin en pas later Quinny erbij, maar eigenlijk zagen we al voordat er één de kooi in ging, dat het niet zou lukken: gebrom en nekharen stonden overeind. Toen we Quinny in de kooi erbij zetten, vlogen ze elkaar meteen aan. Gelukkig konden we het nieuwe caafje terug naar de dierenwinkel brengen, maar het zit me toch niet lekker. Waarom accepteerde Quinny haar niet? Wat gebeurt er als we het nog eens proberen? We hebben er ook al eens over gedacht om evt. een nieuwtje erbij te nemen en dan eerst in een kooi ernaast te laten wennen, maar als het dan nóg niet lukt? Dan zitten we met twee caafjes in aparte kooien en dat willen we eigenlijk ook niet. Het liefst willen we ze gewoon lekker samen in één kooi. Of toch maar besluiten om Quinny alleen te laten zitten? Wie heeft er een goede tip?

Groetjes,
Anne

magda

magda

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Cavia opvang Westland

Bezoeker

De Lieverdjes

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Christa82
Reacties
18
Bekeken
650
NCF News Bot
NCF News Bot
Reacties
6