• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Help mijn cavia eet schors, kan dit kwaad?

Status
Dit topic is gesloten wegens inactiviteit. Je kunt een nieuw topic aanmaken om over dit onderwerp verder te discussiëren.

Brupientje

Liefhebber
Lid
23 nov 2014
Reacties
31
Landen vlag
Sinds de zomer wonen binkie en Zoë bij ons.
Ze zijn zusjes en bijna 3 jaar.
Het huisje in de kooi hadden ze bij de vorige eigenaar al enigzins verbouwd.
Ze hebben van het raam een deur geknaagd. Bij ons knagen ze sporadisch aan het huisje.
Binkie trekt af en toe wat schors vh dak wat ik in de kooi niet terug vind.
Ik denk dat ze het opeet.

Nu heb ik vorige week een boomstammetje gekocht die ik vul met hooi waar ik iets lekkers in stop.
Een groot succes. De dames zijn er blij mee en het is weer iets anders in hun huis om te doen. Ik probeer de caviahersentjes ook een beetje te laten werken ;)
Alleen nu knagen ze dagelijks aan de boomstam en eten het schors er af.
Het gaat dus om de eerste foto.
De andere 2 is het resultaat van hun knaagactiviteiten eerder.
De wilgenboog lijkt mij geen probleem maar ik weet niet waarom ik twijfel over het boomstamschors.
Het knagen is geen probleem dat lijkt me alleen maar goed voor de tanden

Weten jullie of dit kwaad kan?
Of herkennen jullie dit gedrag( en dan mn het opeten.)

662461

662462

662460

Status
Dit topic is gesloten wegens inactiviteit. Je kunt een nieuw topic aanmaken om over dit onderwerp verder te discussiëren.