• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Heeft dit kans van slagen (koppelen oudere zeugjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaG

Gast
Er zijn al heel wat topics hierover heb ik gezien maar ik heb niet echt iets gevonden dat overeenkomt met de situatie van mijn koppel poging met oudere zeugjes (of ik heb er overheen gelezen :blush2:)

Ik heb een paar jaar geleden 2 oudere zeugjes uit de opvang gehaald dat ging altijd goed.
Nu is vorig jaar 1 van de 2 zeugjes overleden. Ik heb een zeugengroep van 7 dames en die zitten in een kooi van 2,5 bij 1,5 meter. Nu heb ik het overgebleven zeugje al 3 maanden naast de andere dames staan met gaas ertussen dus ze kunnen aan elkaar snuffelen, in de hoop ze zo te kunnen koppelen.
Helaas is dit op heden niet gelukt omdat het overgebleven zeugje best groot en dominant is en er zat in mijn dames groep ook een hele dominante zeug maar ik heb haar helaas in moeten laten slapen van de week.

Nu heb ik vanmorgen weer een nieuwe koppelpoging gedaan.
Ik heb de grote kooi schoon gemaakt en opnieuw ingericht. Ik heb het zeugje dat alleen zit er bij gezet en dat leek goed te gaan nu. Er zijn wel 2 dames die nog moeite hadden met haar komst en dus klapper tanden, tegen elkaar opstaan en brommen naar het zeugje dat alleen zat, maar daar bleef het bij dus ik denk dat gaat goed...
Nu kom ik net boven en is het nieuwe zeugje in dr lip gebeten niet door maar het bloed wel een beetje.
Ik heb haar nu toch maar terug gezet in haar eigen kooi maar misschien had ik dit niet moeten doen en moeten ze het echt uitvechten? ben alleen zo bang dat er dan echt bloed gaat vloeien. :(

Het zeugje dat alleen zat zit nu wel steeds aan de tralies te knagen ze ziet natuurlijk de andere dames en wil er toch bij blijkbaar.. wat nu? moet ik haar toch maar weer in de groep zetten? maar ben zo bang dat ze elkaar echt verwonden als ik er niet bij ben (mijn cavia's hebben een eigen kamer boven maar ik zit vaak beneden en overdag werk ik).. lastig hoor :rolleyes: denken jullie dat dit nog kans van slagen heeft?

Hilda

VIP
Lid
28 feb 2016
Reacties
12.937
Aantal Cavia's
--
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

cs kalára

Gevorderd
Lid
13 jan 2014
Reacties
130
Aantal Cavia's
8
Landen vlag

LindaG

Gast

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.094
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.