Gijs overleden en Janneke bevallen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
nathalie71

nathalie71

Actief lid
Het was vandaag een super zware dag.......Ik heb nu alles bij elkaar geraapt om het hier op te schrijven...

Ik sliep vannacht pas om half 3.....Gijs deed steeds heel raar.....hij maakte bewegingen alsof hij over moest geven.......Hij had gister nog redelijk wat gegeten....De hele tijd ben ik bij hem geweest.....Hij stonk zo vreselijk ik kan het niet om schrijven,zo vies......Hij stond op mijn kamer en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem ergens anders neer te zetten.Ik dacht,hij red het nooit tot morgen....En hij was binnen no time afgevallen....Hij deed raar en ik was er bang voor dat hij niet wakker zou worden de volgende dag.....Ik dacht "maar dit is niet alleen zijn wang...er is meer aan de hand" het zag er niet goed uit....
Uiteindelijk ben ik proberen te gaan slapen....Allerlei gedachten gingen door mijn hoofd..".wat als hij morgen niet wakker wordt...enwat als Janneke dan ook net bevallen.is...stel....dat zou toch emotioneel niet te bevatten zijn..."Wat kan ik nog doen..?..gek werd ik van dat gedenk...Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen....Om half 8 zat ik recht op in bed...Gijs zat nog "dik"en probeerde hooi te eten en Janneke was nog niet bevallen...Gelukkig....Hij is er nog!
Toen,eindelijk kon ik de dierenarts bellen...Ik kon pas om half 4 's-middags terecht,'s-morgens hadden ze allemaal operaties en verder was het heel erg druk...
Eindelijk kon ik er heen....Gijs was er nog......
Ze heeft Gijs helemaal bekeken en het zag er heel erg slecht uit.
Zijn kiezen stonden allemaal schots en scheef en zaten vol hakenZe kon nog zien dat hij nog net hooi had gegeten...,in zijn kaak en wang zat een groot abces,ze vertelde dat er spul in zat wat zo dik was als kaas...het voelde ook heel erg hard aan.....
Ik vertelde toch over zijn piemeltje?,ook daar zat een hele grote bult onder,ook dat was ontstoken en dat stonk zo vreselijk,zijn ontlasting was inmiddels ook vrij dun geworden.....
Er was niets meer wat ze voor hem kon doen....
.Wat betreft zijn gebit,vertelde ze dat als hij dat alleen maar had dat ze hem dan onder narcose moesten brengen en dan konden ze proberen om de kiezen te vijlen maar dat bleef terug komen,ze vertelde dat dat erfelijk was en dat dat door de fok komt,alleen weten heel veel hobby fokkers dat niet......dat zou betekenen dat hij minstens 4 x gevijlt moest worden(onder narcose moest..) in de hoop dat het iets beter kon worden.Ik vroeg of er een kans bestond dat hij beter kon worden...Toen schudde ze haar hoofd...Alleen die narcose zou hem de das al om kunnen doen en dan moet je nog afwachten of hij gaat eten,Gijs was er te slecht aan toe om dat te kunnen halen....Ze zei dat het echt veel beter was om hem in te laten slapen en hem al dat lijden te besparen.
Ik vroeg of het uit had gemaakt als ik een paar dagen eerder was gekomen en toen zei ze "nee hoor,hier kun je verder niks aan doen...helaas"
Waarschijnlijk was het toch een zwakkere caaf...Terwijl hij altijd de zwaarste caaf was die ik heb....(stomme fokkers!......maar goed....ze zei al dat het vaak ontwetendheid is bij hun...)
Toen moest hij ingeslapen worden...ze was ontzettend lief,heeft alles heel duidelijk uitgelegd,Gijs ging heel vredig en rustig heen......Ik heb tegen hem gepraat....Hij ging slapen,weg pijn,weg lijdens weg..........Zooooooooooooooooo vreselijk!!!!!!(mijn dochter wilde er ook bij zijn die heeft ook vreselijk gehuild)Zo opeens,mijn lieve Gijs...............Naar de regenboog brug,naar de cavia hemel....
Toen moest ik betalen...zooo raar.....krijg ik een bonnetje mee.......bah...heel naar...
Toen we buiten kwamen..(met een leeg vervoersbakje...bbrrr....)begon het even te donderen in de lucht...De rillingen liepen over mijn lijf........Het bleef verder mooi weer,de zon kwam weer door...Erg vreemd......

Goed naar huis.......even zitten.......toen Gijs spullen schoon gemaakt en opgeruimd....Toen kwam mijn zoontje al weer terug..(die mocht met zijn vader mee zodat ik rustig naar de dierenarts kon)Die begon op peuter manier te vertellen over de kermis en opa en oma...enz....Was moeilijk om schakelen...Ik was dood op...uitgeput......Maar had wel een vredig gevoel en ben blij dat ik naar die fijne arts kon..........Ik was niet voor uit te branden...De klok tikte door...Het was al weer bijna half 7 en ik had nog niet eens gekookt........Ik keek nog even bij Janneke.....

ja hoor,die was precies net bevallen,de jongen waren nat en ze was de moeder koekjes aan het op eten........Zoooo dubbel...zo raar..Filmcamera gepakt...
gelukkig is dat super goed gegaan...geen zorgen meer over Janneke...
Ze is bevallen van een prachige 4-ling...2 zeugjes en 2 beertjes.......En het zijn inderdaad peruufjes geworden..(heb helaas geen digitale camera).....na het filmen begon het vreselijk te onweren....allemaal zo raar...een hele,hele rare en vooral zwaren dag....
En toen moest ik nog eten koken......en eten met de kinderen...pffftt.......
Later Stan naar bed gebracht,en ik kon even zitten....alles kwam weer even voorbij......buiten begon het steeds harder te regenen,de bliksem sloeg ergens in en de straatlantaarns gingen uit.......
Toen het rustig was heb ik de jongen nog even gecheckt....gaat heel goed,ze zijn prachtig...
Ik ben echt super blij...maar ook heel erg verdrietig...
dat was mijn dag...Ik ben kapot!

De jongen zijn als volgt....met de J van Janneke

1 zwart-wit zeugje 100 gram...heet Jasmijn
1 drie kleur (zwart,wit,rood)witte bles...zeugje 110 gram heet Jamilla
1 zwart beertje met wat rood,rood kontje en twee witte achter pootjes van 130 gram! heet Jorian
1 zwart beertje met klein beetje rood en rode streep in de nek van 110 gram heet Julian

Erg,erg dubbel allemaal......................

Nathalie

Mandy Wachtmeester

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

De Lieverdjes

Bezoeker

nathalie71

nathalie71

Actief lid

CasaCobaya

CasaCobaya

Bekend lid

nathalie71

nathalie71

Actief lid

De Lieverdjes

Bezoeker

Mandy Wachtmeester

Bezoeker

nathalie71

nathalie71

Actief lid

De Lieverdjes

Bezoeker

Inge's Galerie

Bezoeker

sloefke

sloefke

Actief lid

hobri1961

hobri1961

Actief lid

Nijn

Nijn

Bekend lid

ptje

Bezoeker

lissy

lissy

Actief lid

Caviaatje

Caviaatje

Actief lid

mickey01

mickey01

Actief lid

Syta

Syta

Actief lid

nathalie71

nathalie71

Actief lid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

nathalie71
Reacties
42
Bekeken
1.591
Ronald
Ronald
  • Gesloten
Reacties