• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

gebeten door cavia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerdine

Beginnend
Lid
24 apr 2008
Reacties
2
Hallo allemaal,
Vanmiddag heb ik opnieuw een poging gedaan om mijn 2 beertjes aan elkaar te laten wennen.
Odin, mijn sheltie, heb ik in augustus gekocht. Vorige maand heb ik Ted gehaald, een US Teddy. Ik had ze bij elkaar willen zetten maar hun eerste contact was niet echt een succes. Ik dacht toen dat het Ted was die er niks van wilde weten en heb hem apart gehouden.
Vandaag heb ik opnieuw een poging gedaan. Ik had eerst 1 van de jonkies bij Ted gezet (ook een mannetje) en dat ging onwijs goed. Dus toen toch maar een poging met Odin. Het leek even goed te gaan maar vervolgens greep Odin Ted en bleef hij maar door hakken op hem. De plukken haar vlogen in het rond en ondanks dat Ted ook van zich af beet was het Odin die maar door bleef gaan.
Ik heb het heel even aangekeken en toen ingegrepen; ik wilde Odin uit het hok halen om Ted 'te redden' van zijn plaaggeest.
Maar Odin, die vol in gevecht was beet naar alles om zich heen en greep mij vol in mijn hand! Zijn boven- en ondertanden zette hij in mijn hand en hij liet niet meer los... Ik moet zeggen dat dat behoorlijk pijn deed. Maar mijn grootste zorg was Ted die ook een heleboel bijtplekken had. Ik heb dus eerst hem verzorgd (ondertussen mijn hand even omwikkeld want het bloedde behoorlijk) en daarna mijn eigen hand even afgespoeld.
Het leek mee te vallen, maar nu een uur of 3 later is mijn hand heel pijnlijk en opgezet. Mijn knokkel is helemaal beurs en om de beten heen doet het ook pijn.
Had ik, achteraf gezien, wat moeten doen? Moeten ontsmetten misschien?
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Ik voel me nu erg schuldig; ik heb steeds Ted 'de schuld' gegeven van het feit dat hij in het begin lelijk deed tegen Odin. Het blijkt nu dus andersom te zijn. En daarnaast zit hij nu helemaal onder de beten om dat ik het zo nodig nog een keer wilde uitproberen...
Ik heb hem nu maar extra verwend, hij eet lekker en drinkt ook gewoon.Het zal dus hoop ik allemaal goed komen.
Odin heb ik ook gecontroleerd maar die is door zijn lange haren denk ik beschermd geweest, bij hem vond ik 1 kras en verder (gelukkig) niks.

Ze kunnen dus echt niet samen; hoe ik dat op ga lossen weet ik nog niet (heb niet zoveel ruimte). Eerst maar eens allemaal bij komen van de schrik en hopen dat we er niks aan over houden.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere cavia-eigenaren met bijten.

groetjes
Gerdine

caviastaldreambaby

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.093
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.