• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Gas in maag maar cavia gedraagt zich gezond

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Hallo! Ik ben vandaag langs de DA geweest omdat ik vaak (de laatste week wel minder) geluiden hoorde van mijn cavia’s hun maag. 3 van de 4 hebben gas in hun maag, niet veel behalve bij Nala, zij heeft het meeste gas. Ze gedragen zich allemaal normaal, Nala staat steeds als eerste klaar voor eten (groenten en vers hooi), ze loopt blij rond en is verder helemaal gezond. De DA vermoedt dat ze gas hebben omdat ik recent 2 cavia’s heb geadopteerd (eind juli bubbles, begin augustus rosie). Ze zijn een rustige groep en er zijn niet veel conflicten (zelfs Nala dat niet echt graag bij andere cavia’s zit lijkt eindelijk een goede band te hebben met Rosie).

Ik heb brokjes meegekregen van bunny nature, gastroplex. Dit zou helpen bij de spijsvertering en is eigenlijk gewoon een mix van kruiden dat ik bij hun gewone brokjes moet mengen.

Ze krijgen steeds onbeperkt hooi, vooral paprika, ‘s ochtends een klein tomaatje, komkommer en witloof (laatste tijd minder omdat ik een vermoeden had van gas).

Is er nog iets anders dat ik kan doen om te helpen? Ze lijkt de brokjes niet echt lekker te vinden (ze eet er wel van maar stopt na een paar) maar heb geen andere medicatie meegekregen.

Alvast bedankt!!

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.347
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.347
Aantal Cavia's
00
Landen vlag

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag

kimkb

Gevorderd
Lid
27 feb 2020
Reacties
246
Aantal Cavia's
4
Landen vlag

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.347
Aantal Cavia's
00
Landen vlag