• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Gas in de maag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
MlleBlakeney

MlleBlakeney

Actief lid
hallo allemaal,

Niet het meest vrolijke verhaal, maar vorige week zondag ben ik mijn lieve caafje Harry verloren.
's Ochtends vond ik hem in zijn kooitje, hij reageerde niet op voedsel en voor zijn doen was dat erg raar. Ik pakte hem op en voelde dat hij helemaal opgeblazen was.
Ikzelf had de griep, dus mijn vriend is snel naar de dierenarts gegaan. Daar bleek na een rontgefoto dat hij gas in zijn maag had. Dat hebben ze via sondes eruit gehaald, maar het kwam net zo hard weer terug. Ook hebben ze het met een naaldje vanaf de buitenkant geprobeerd. Hiermee ging het gas er wel uit, maar ook nu kwam het net zo hard weer terug.
Hij heeft ook medicijnen gekregen, maar het hielp allemaal niet.
Hij had veel pijn door het gas in zijn maag en toen hebben we in goed overleg met de dierenarts (ze vond het zelf ook verschrikkelijk) maar besloten om hem in te laten slapen.
Hij heeft een aantal maanden terug last gehad van een abces en het is zeer aannemelijk dat hij een abces aan zijn maagwand heeft gehad, wat gebarsten is. Er was niets aan te doen, gewoon domme pech...

Ik vroeg me af of iemand dit ook eens heeft meegemaakt?

Ik ben nog steeds erg verbijsterd en verdrietig omdat het allemaal zo snel gegaan is. De avond ervoor heb ik nog met hem geknuffeld en hij rende nog rond in zijn kooi. De volgende ochtend was hij doodziek.
Zo oneerlijk allemaal...

Maar goed, ik hoop dat er mensen zijn die mijn verhaal herkennen.

Groetjes,
Marguerite

treeske

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

newfynero

Bezoeker

MlleBlakeney

MlleBlakeney

Actief lid

newfynero

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

ItsaWildMaki
Reacties
14
Bekeken
630
Tieske
Tieske
Nadia
Reacties