• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Formaat nieuwe caviabak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritsa

Gast
Ik heb drie cavia's die nu in een traliekooi zitten van 60 x 160 cm, met daarin nog een zelfgemaakt halve verdieping van 55 x 90 cm. Dit zou voldoende ruimte moeten zijn voor ze, maar toch zet ik ze eigenlijk altijd in de ren (95 x 185 cm) als ik thuis ben.

upload_2017-8-31_10-24-47.jpeg

Ik merk dat de cavia's het leuk vinden dat de ren elke keer anders ingericht is. In de ren zet ik de huisjes enzo elke keer anders neer, in de kooi kan dat eigenlijk niet.
Het probleem is nu dat ik in de praktijk dus een grote kooi en altijd een ren heb uitstaan, waar we eigenlijk geen ruimte voor hebben. Daarom wil ik een grote nieuwe caviabak maken, waar de cavia's altijd in kunnen zitten, maar waar ik wel de ruimte heb om het elke keer anders in te richten. Dan kunnen de cavia's toch elke keer op ontdekkingstocht, maar hoef ik geen ren meer te gebruiken.
Ik zit te denken aan een grote bak met misschien een halve verdieping erin en geen flat. Ik heb namelijk het idee dat mijn cavia's een groot aaneengesloten oppervlak fijner vinden, dan kleine verdiepingen. Daarnaast kun je een grote bak makkelijker elke keer anders inrichten.

Wat zou een goed formaat zijn voor deze nieuwe bak? En hoe doen jullie dat? Zitten jullie cavia's altijd in hun hok/kooi of gaan ze vaak in de ren?

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.346
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

OkiDoki

Liefhebber
Lid
5 jul 2012
Reacties
104
Aantal Cavia's
6
Landen vlag

Obrunerry

Ervaren
Lid
14 sep 2015
Reacties
384
Aantal Cavia's
13
Landen vlag

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.094
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.