• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Fluitende cavia(niet gewoon piepen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheeky

Beginnend
Lid
18 jan 2007
Reacties
0
Ok is volgens mij de zoveelste vraag over het geluid wat een cavia kan maken, maar ik heb nu toch een geluid gehoord wat ik nooit eerder heb gehoord, ondanks dat ik al jaren cavia's heb.

Ik heb een mannetje(Grover) van ruim drie jaar. Hij woont samen met twee vrouwtjes van een een jaar. Afgelopen weekend en zo net begint hij dus te fluiten, ik dacht dus dat er een vogel op de vensterbank zat, maar het bleek dus Grover te zijn. Hij zat ik een hoekje van zijn hok snel dat fluitende geluid te maken en ademde dus ook snel, het was vrij hard want ik had de radio ook wat harder staan(heb ik vaker dus denk niet dat hij daar bang voor is, maarja misschien veranderd dat).
Ik ben naar hem toe gegaan en heb hem geaaid en daarna was het over.
Verder merk ik niks aan hem, hij eet gooit, lijkt onspannen in zijn hok te liggen(een poot helemaal opzij), het enige is dat hij wat viezer wordt, maarja hij is ook helemaal wit dus dat valt ook extra op.

Ik hoop dat iemand van jullie het geluid herkend, het is echt geen piepend geluid wat ze doen als zakjes horen of eten ruiken. Hij piept sowieso nooit, dat doen die meiden wel voor hem, het enige geluid wat hij maakt is knorren om even indruk te maken op die meiden.

Zou hij pijn kunnen hebben? Of toch bang voor de harde muziek? Benauwd?
Ik weet het niet in ieder geval.
Bedankt voor de reacties!

Groetjes Maaike

Manièra

Zeer ervaren
Lid
7 jan 2007
Reacties
74
Aantal Cavia's
5
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

cheeky

Beginnend
Lid
18 jan 2007
Reacties
0

meiske

Ervaren
Lid
11 jul 2006
Reacties
0

cheeky

Beginnend
Lid
18 jan 2007
Reacties
0

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.093
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.