• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Etter/pus in wonde cavia

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Hallo! Een tijdje geleden liet ik mijn vrouwtje steriliseren langs de flanken (flankoperatie). Woensdag begon de wonde te ontsteken, ik ben zo snel mogelijk naar de DA gegaan en deze heeft de wonde schoongemaakt. De wonde was mooi aan het genezen maar dan merkte ik gisterenavond op dat de wonde opnieuw ontstoken is. Natuurlijk is het zondag en krijg ik geen antwoord van mijn dierenarts. Ik heb geen vertrouwen in andere dierenartsen in de buurt (kennen overduidelijk niets van cavia’s en ik ben bang om het risico te nemen). De wonde is droog en de etter komt dus niet uit de wonde, het zou dus opnieuw opengemaakt moeten worden om de etter eruit te krijgen. Ik vrees dat ik dus tot morgen zal moeten wachten om naar de DA te gaan, maar deze is volledig volgeboekt en gaat vrijdag 3 weken op vakantie. Is er iets dat ik zelf zou kunnen doen? Is het wel veilig om tot morgen te wachten of neem ik toch beter het risico om naar een andere DA te gaan? Mijn ander vrouwtje is begin juli overleden, toen kon ik ook geen enkele DA bereiken en kwam alle hulp dus te laat, en degene dat ik wel kon bereiken wilde medicatie geven waarvan ik achteraf ontdekte dat ze hiervan sowieso was overleden (ik ben dan ook niet naar deze DA gegaan). Ik ben dus enorm bang dat er iets met Nala zou gebeuren en wil niet wachten, maar ook niet in de verkeerde handen laten komen.

Alvast bedankt!!

Bijlagen

• 36D6043D-4B62-429F-885C-F1F47D908071.jpeg
    36D6043D-4B62-429F-885C-F1F47D908071.jpeg
    394,9 KB · Bekeken: 19

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Xenaxox

Beginnend
Lid
17 apr 2019
Reacties
10
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2
Bekeken
385
Caviastal de Maasvallei
Reacties
5
Bekeken
680