• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Eten boven of beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liek!

Beginnend
Lid
23 jul 2020
Reacties
28
Landen vlag
Sinds 3 weken zijn Brocco & Ly, 2 jonge caviazeugjes bij ons.
We hebben een c&c like kooi met beneden 3x3 en een bovenverdieping van 2x2.

In het begin durfden ze de loopbrug niet te gebruiken, dus heb ik al het eten steeds beneden gezet. Maar om praktische redenen wil ik dit liever boven hebben, met name de hooiruif. Dan kan ik hem in de hooibak zetten die nu wel al boven staat.

Ze rennen met gemak tientallen keren op een dag de loopbrug op en af, ook met zoomies. Ook liggen er regelmatig wat keutels boven, ook wel een paar in de hooi bak. Maar ze verblijven wel meer beneden en eten ook meer hooi uit de ruif beneden dan uit de hooibak boven.
Er zijn boven ook 2 schuilplaatsen en de waterfles hangt daar ook

Kan ik de hooiruif verplaatsen naar boven? Ik ben bang dat ze dan niet meer genoeg hooi eten. En zo ja wat doe ik met de brokjes en de groente? Brokjes ook boven dat ze niet uit gemak meer brok gaan eten? Of zoeken ze zelf de goede balans

En ik heb ook nog een apart waterbakje, bang dat de kleintjes niet uit de fles nog zouden drinken. Maar ik zie ze uberhaupt niet drinken (maar ben er niet altijd bij). Ze krijgen veel groente, dus zullen niet veel drinken. Wanneer zou ik het extra bakje weg kunnen halen? Er zitten steeds keutels in en tijdens zoomietijd banjeren ze steeds dwars door de waterbak heen😂

Status
Niet open voor verdere reacties.