• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Erg ruime caviakast (Leeuwarden) - Nieuwe foto's!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hakuna matata

Ervaren
Lid
22 jun 2008
Reacties
321
Aantal Cavia's
7
Allemaal oudjes wonen er hier en in lange tijd ben ik dus een paar cavia's verloren. Nu is het zover dat ik op korte termijn terug kan naar enkel nog een trio cavia's en ik wil het bij een duo/trio houden, er komt niks meer bij. Daardoor wordt de erg ruime kast waar mijn cavia's nu in wonen eigenlijk overbodig. Die bestaat namelijk uit twee verdiepingen en ik vind het eigenlijk zonde als een van de verdiepingen geheel leeg komt te staan. Dus ga ik langzaam kijken of er misschien belang is voor de caviakast.

Het gaat om een dubbele caviakast gemaakt van pax bovenkasten. Veel kennen nog wel de flats die gemaakt zijn van deze kasten die intussen niet meer verkocht worden bij de Ikea. Omdat ik een enkele kast van 100x50cm te klein vond voor een duo heb ik twee bovenkasten tegen elkaar aan. Het zijn eigenlijk nog steeds twee losse kasten, maar met een opening aan de zijkant zodat als je ze tegen elkaar aanzet je een erg mooie ruime kast hebt. Dus per verdieping hebben de cavia's een oppervlakte van 200x50cm, prachtige ruimte voor een duo of trio!

13043402_1080810141983184_3035068593519103799_n.jpg

De kasten heb ik zelf een paar jaar geleden verbouwd tot de caviakast die het nu is en is nu dus enkele jaren in gebruik door mijn cavia's. De zijdes zijn behangen en aan de binnenzijde zijn de wanden geheel bekleed met doorzichtig plakplastic (dus ook over het behang heen), waardoor de kast makkelijk schoon te maken is (bij de doorgangen heeft dit wel enige knaagschade, het blijven cavia's). De bodem is bekleed met (op zich nog prima) vinyl. Aan de voorzijde zit plexiglas om de cavia's in het hok te houden maar het hok heeft ook vier deurtjes met vliegengaas ervoor. Deze gebruikte ik zodat mijn katten niet in de kast konden. Het hok heeft op beide verdiepingen twee hooiruifjes en twee klemmen voor drinkflesjes. Passende drinkflesjes kan ik er bijgeven.

Ik kan nog betere foto's maken. Op deze foto is de helft van de caviakast te zien, het rechterdeel. De huisjes aan de linkerkant staan voor de opening (dit was tijdens schoonmaken waarbij ik begon met de linkerkant, vandaar huisjes ervoor). Het hok heeft mij destijds alles bij elkaar een ruime 300 euro gekost. Nu verwacht ik dat er niet voor te krijgen, zeker niet. Maar hij gaat alleen weg voor een serieus bod.

Vientje89

Beginnend
Lid
15 feb 2017
Reacties
0
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.094
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.