• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

dwangvoederen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulalume

Lid
Hoi,

mijn beertje Baloe had gedurende twee daagjes heel erg vreemde ontlasting: hoog tijd voor een bezoek aan de da. De diagnose was, inderdaad, kiesjes en snijtandjes te lang. Deze zijn vanmiddag ingekort en de da had gezegd dat ik m'n caafje enkel hooi mocht geven (voor de vreemde ontlasting). Ze had me toch ook maar wat van dat astronautenvoer meegegeven voor in geval van...

Nou ja, meneer Baloe weigert natuurlijk om hooi te eten, dus heb ik maar uit ellende zijn cavia-droogvoer terug gezet. daar gaat ie wel naartoe maar kan met zijn korte tandjes de brokjes niet meer vastnemen! Boehoehoe

Dan maar astronautenvoer! Manman wat een helse taak! Als ik hier rondkijk zie ik dat jullie caafjes geen problemen maken tijdens het dwangvoederen, en bij god, ze eten het zelfs graag! Nou, ik heb er ongeveer 4 uur over gedaan om een half (!) spuitje binnen te krijgen, zo spartelen! Mijn Baloetje hangt vol van dat prut behalve in zijn mondje :|

Enige troost (en waarschijnlijk ook wel een schrale) is dat ie niet zielig in een hoekje ligt te rillen. Hij is alert, maakt rondjes en maakt nog steeds geluidjes en vooral van die prrrt-ik-ben-blij-geluidjes; Maar ja aangezien een cavia zich wel vaker beter voordoet dan ie wel is...

Heeft iemand van jullie tips voor het dwangvoederen ietofwat aangenamer te maken!? Alvast bedankt voor de hulp!

MlleBlakeney

MlleBlakeney

Actief lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Ulalume

Lid

MlleBlakeney

MlleBlakeney

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

• Gesloten
Reacties
7
Bekeken
499
NCF News Bot
NCF News Bot
Reacties
20