• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Dringend advies gevraagd! Katinka morgen onder narcose of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Romoka

Romoka

Lid
Mijn caafje Katinka eet slecht, maar het gaat beter.

Gisteren werd ik door de da opgebeld dat de pollen of gist die ze in de ontlasting van Katinka vond er bij cavia's horen. Ik wist dat niet, maar vond het wel raar dat de da dat niet wist en er eerst een medicijn voor wilde geven. (ga ervan uit dat pollen dus wel in de ontlasting horen, of is dat fout. Ik heb gezocht op internet, maar kon zelf niets vinden.)

Nu heb ik vandaag een afspraak bij de da gemaakt om Katinka morgen onder narcose toch nog op haar tandjes te onderzoeken. Gisteren kon de da dat niet helemaal goed zien, maar wat ze zag was goed zei ze. Nu is mij verteld dat ik katinka vanaf vanavod 21.00 uur geen eten meer mag geven.

Maar cavia's moeten toch altijd eten? Anders komen de darmen stil te liggen.
Eigen heb ik geen vertrouwen in de da. Met poezen zijn ze goed, maar als je als da niet weet dat pollen gewoon zijn in de ontlasting een caafje en dat ze altijd moeten blijven eten en niet mogen vasten.

Juist vanavond ging Katinka weer hooi eten, niet veel maar wel uit zichzelf. Ook is ze weer een klein beetje (12 gram) aangekomen sinds vanmiddag. Ze zit nu net een uurtje apart en ik denk er sterk over om haar weer terug bij Sarah te zetten en de afspraak morgen af te zeggen.

Katinka's zusje is gisteren overleden en na ook slecht gegeten te hebben, dus vraag ik me af of het de tanden wel zijn, want het zou wel heel toevallig zijn als twee caafjes (zusjes of niet) tegelijkertijd last van hun tandjes krijgen en als Katinka last heeft van haar tandjes, hoe kan ze dan toch weer hooi eten.

Wie kan mij vertellen wat te doen. De afspraak afzeggen, op zoek naar naar een da die meer van caafjes weet, al zou ik niet weten waar ik die kan vinden. Of toch de gok wagen en Katinka wel laten gaan. Ikzelf denk de eerste optie.

Graag snel advies. Alvast bedankt.

De Lieverdjes

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Audrey

Bezoeker

Romoka

Romoka

Lid

Caviastal'tBrugje Els

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
36
Bekeken
1.377
Ronald
Ronald
Panda&Teddy
Reacties
40