Driftkopje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polleke

Lid
Onze Polleke is inmiddels alweer zo'n 5 maanden oud. Hij is heel schattig en vraagt continue om aandacht.

Wanneer je hem uit zijn kooi wil halen, schiet hij deze door en kruipt hij onder het hooi. Op schoot kruipt hij steeds in je nek, onder je arm of op andere "veilige plekjes" en dan duwt hij zo ver door dat ie bijna onder je arm uitvalt.

Hij is heel schrikkerig (zo "prrt" hij van afschuw wanneer we een telefoonnummer intoetsen op het toestel) maar ook supernieuwsgierig. Als je hem niet goed vasthoudt kiept hij zo van schoot af op de grond. Als je hem op de grond zet is het ook niet goed, en racet hij weer ergens anders heen, maar wel steeds van beschut plekje naar beschut plekje.

Af en toe heeft Polleke z'n gekke tien minuten. :? Dan racet hij rondjes door de kooi. dat gaat echt van rrrratsss, rrratss, rrratsss.....pok :!: en dan knalt hij tegen zijn etensbak of de muur van de (houten) kooi.

Al vanaf de eerste week dat we hem hebben (hij was echt een dysmatuurtje --> te klein voor zijn leeftijd) deelt hij al kusjes uit :oops: (lees: lebbers). Maar hij knabbelt dan ook graag en dat doet hij niet bepaald zachtzinnig. Soms bijt hij echt hard, vooral als je daarvoor aan etenswaar hebt gezeten. Ik grijp 'm dan meestal even bij de neus en dan kalmeert hij en likt 'ie even om het goed te maken. Mijn vader heeft 'm ook al een paar keer een tik gegeven. :shock:

Misschien heb ik ook wel weinig geduld met hem, omdat ik zo'n lieve cavia voor hem gewend was. Die kreeg tot het eind toe ook wel eens "straf" :wink: als hij aan je boek knaagde.

Weet iemand hoe wij met dit Driftkikkertje van een cavia om moeten gaan? Misschien in therapie?

Groetjes,

Meyke en een knabbel van Polleke

MlleBlakeney

MlleBlakeney

Actief lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

newfynero

Bezoeker

Polleke

Lid

MlleBlakeney

MlleBlakeney

Actief lid

wjea

wjea

Actief lid

beertjeanita

Bekend lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.