Dominante Beer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucas

Lid
Wanneer besluit je een beer maar alleen te laten zitten?
Ik heb een beer die ik aan 2 verschillende beren heb geprobeerd te koppelen. Op de eerste beer reageerde hij op neutraal terrein al meteen zo dominant dat ik het daar maar bij gelaten heb. Op de 2e beer reageerde hij op neutraal terrein wat minder heftig en ik heb ze dan ook samen gezet in een voor hun beide nieuwe kooi.
Ze hebben een paar dagen bij elkaar gezeten en het ene beertje blijft de andere lastigvallen. Achterna zitten, tandenknarsen en rijden. Soms is het wat minder, maar dan krijgt ie het weer in z'n bol en is er geen houden meer aan. Beide hebben ze geen rust meer en de andere beer(het slachtoffer) had er echt heel veel last van.
Nu zitten ze apart, ze kunnen elkaar nog wel ruiken en zien.
Ik vraag me nu dus af of het meest dominante beertje niet beter alleen kan laten zitten. Castreren verandert zijn gedrag waarschijnlijk niet (genoeg) dus dat heeft geen zin. Nu hij weer alleen zit is hij rustig en hij heeft hiervoor een paar weken alleen gezeten en ik had niet de indruk dat hij dat echt vervelend vond.
Ik moet er nog wel even bij vermelden dat deze beer slechte ervaringen heeft met andere beren en misschien dat dat nog meespeelt? Ik heb hem van iemand overgenomen waar hij erg verwaarloosd werd en met veel te veel andere beren samen in een klein hok zat. Hij heeft daar toen bijtwonden op zijn rug en in z'n oog aan overgehouden.
Heeft er iemand advies?

Mirjam

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

lucas

Lid

Audrey

Bezoeker

lucas

Lid

CasaCobaya

CasaCobaya

Bekend lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen