• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

dominant zeugje

Status
Niet open voor verdere reacties.
kassandra

kassandra

Lid
hallo,

hier ben ik weer met een vraag.
ik heb drie zeugjes (Sam, dik 3 jaar oud; Pippin, 8 maanden oud; en Merry, dik drie weken oud en dochter van Pippin)

Toen ik Pippin kreeg als gezelschap voor Sam (Pippin was toen een week of 5 oud) ging het eigenlijk direct wel goed. Sam was niet erg dominant tegenover Pippin, ze waren ook niet de dikste vriendinnen (ze liggen bijvoorbeeld nooit naast elkaar) maar ze hadden ook nooit ruzie.

Toen Pippin 3 weken geleden is bevallen heeft Sam ook goed geholpen.

maar zo ineens, vanaf vandaag, is Sam vreselijk dominant! vooral tegen Pippin maar ook een beetje tegen Merry. Sam loopt constant wiebelend en prrr-end door het hok en ze bestijgd Pippin ook.

ik weet dat dit in principe niet erg is en gewoon dominant gedrag, maar waarom zo plotsteling nu? Pippin woont hier al 7 maanden en Merry is al drie weken oud. of kan het te maken hebben met dat Merry geslachtsrijp begint te worden en dat Sam haar positie als dominant zeugje bedreigd voelt? maar waarom richt zij dan haar acties vooral op Pippin?

moet ik dit in de gaten houden, of moet dit vanzelf over gaan? er komt geen buiten of bloedvergieten aan te pas...

dank jullie voor jullie goeie reacties op mijn vragen altijd!

groetjes
kassandra

o en nog een dingetje, Merry is nu om precies te zijn 22 dagen oud en ze weegt al 325 gram, is dat erg?

Audrey

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

caviastal Corona

caviastal Corona

Actief lid

Claudia Peruvians Helmond

Bezoeker

Mirjam

Bezoeker

Cavia Carla

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Obioma
Reacties
12
Bekeken
556
Ronald
Ronald
Reacties
3