• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

dierenarts België+probleem met Molly?

Status
Niet open voor verdere reacties.
sloefke

sloefke

Actief lid
probleem met Molly?-> opgelost thx!!!

hey,

ik ben nog niet zo lang geleden vrij fel bedrogen uitgekomen van mijn da.
lang verhaal maar: hendrick had ik bij hen laten castreren. hendrick was toch bij molly geraakt en ja, ze zijn dan nog even vruchtbaar. ik in volle paniek, molly was toen al 1 jaar en 2 maanden!

bij de dierenarts konden ze nog niets zien dus ik moest 2 weken minstens wachten. 2 weken later stonden we daar, een echo laten nemen en ze zag iets wat leek op jongen.

2 weken later, weer een echo, zag de da 2 jongen zitten. haar bekken zou in orde zijn, had ze getest en alles zou prima verlopen. ik superblij natuurlijk en had meer kandidaten voor de kleintjes dan dat ze er ooit zou kunnen hebben.

2 weken geleden, nog altijd geen jongen. molly zou dan 83 dagen ver geweest zijn en dus ik al een paar weken serieus in paniek. ze was dikker en ik voelde de jongen nog. (een vriendin van mij die heel veel kent van cavia's voelde ze ook trouwens)

iedereen zei dat ik moest geduld hebben, maar ik ging er toch mee naar de da.
ik vertrouwde het niet meer. da neemt molly van mij over en begint enorm hard op haar buik te duwen. molly piepen dat het niet op kon en ik neem molly direct terug over. zegt de da doodleuk:'jama die is niet zwanger"

ok, je kan je voorstellen dat een da, zeker na 2 echo's toch zou moeten kunnen zeggen of ze al dan niet zwanger is, en dat die zeker niet zo keihard op dat buikje moet gaan duwen he! (geloof mij, ze heeft haar saus gehad zenne!) het geld dat het mij gekost heeft, dat boeit mij niet, maar nu is mijn probleem:

sinds het bezoek bij de da, niets meer in de buik. geen leven meer of niets. vriendin gebeld en die zei dat de jongen konden gestorven zijn en afgekomen. (ik vond niets in de kooien terug) en dat hendrick en molly ze hadden opgegeten

nu vind ik, kan ook mijn overbezorgdheid zijn maar soit, dat haar buik wel hard geworden is. maar echt heel hard. kan het zijn dat de jongen er nog zijn en nu dood in haar buik liggen? hoe kan ik dit voelen? voor de rest is ze prima in orde, ze eet, drinkt en speelt royaal de baas over alles en iedereen.

nu zou ik eens aan de Belgskes willen vragen of ze een dierenarts weten in Belgisch Limburg (liefst in de buurt van Hasselt) die wel verstand heeft van cavia's?

(ik zou hier de naam van de da kunnen bijzetten, maar dat vind ik eerroof. dus Belgskes in de buurt die de naam willen van deze prutser, tzal via pb moeten.)

Audrey

Bezoeker
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

sloefke

sloefke

Actief lid

Audrey

Bezoeker

sloefke

sloefke

Actief lid

Caviastal Lothlórien

Bezoeker

sloefke

sloefke

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Saskianx
Reacties
117
Bekeken
3.146
MartijnvanOord
MartijnvanOord
Reacties
35