• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Dag lieve Litchi, Peacho, Perzikje.

Millyï

Millyï

Lid
Anderhalf jaar geleden, op een warme augustus dag, kwam mijn grootste wens uit.

Eindelijk, na een aantal jaar zonder, weer caviaatjes. Aftellen naar het moment dat er weer twee lieve pluizen bolletjes in mijn armen lagen. Wat waren jij, Litchi en je vriendinnetje Kiwi, klein en schattig. Eerst wat bang, maar al snel luid piepend als er snackjes in het spel waren. En dan kwam je heeel ongeduldig tegen het glas aan staan. Zelfs een van je achterpootjes ging mee omhoog. Witlof was als drugs. We grapten wel eens dat het niet lang zou duren tot jij jezelf uit het hok omhoog kon trekken.

Helaas had je ook wat pijntjes. Luizen, elk van je vier pootjes heb je wel mee gehinkt, en in november kreeg je een gasbuikje. Dat konden we met medicijnen nog aardig onder controle houden. Een week geleden zat je helaas weer als een aardappeltje in een hoekje. Weer raak. Geen witlof meer eten, slecht teken. In overleg met de huisarts weer medicijnen. Tot vrijdag leek dit goed te gaan. Oud (en nieuw) kwam je goed door. Maar op nieuwjaarsdag verslechterde je erg. Ik besloot het huis niet te verlaten omdat ik een slecht gevoel over je had.

Maandag konden we bij de dierenarts terecht. Met een slecht gevoel ging ik er heen. Maar de dierenarts was aardig positief. Had goede hoop dat met medicijnen het zou lukken.

Helaas slikte je de medicijnen en het eten bijna niet door.

Vannacht ben je er tussenuit geknepen. En vanmorgen vonden we je.

Lieve Litchi, hopelijk smaken de witlofjes daar aan de andere kant weer fantastisch.

Doe de groetjes aan Snippie, Doortje en Millyï.

IMG 20220103 144119