• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Combinaties het komende jaar: uitkomsten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djinnie

Ervaren
Lid
23 dec 2009
Reacties
36
Hoi allemaal,

ik ben eens aan het denken welke dieren ik dit jaar bij elkaar ga zetten. Het duurt nog wel even hoor, maar ben vast een beetje aan het puzzelen, en misschien kunnen jullie me een beetje helpen.

Als eerste koppel zoiezo Harley (zwart/rood/wit) x Jessy (zwart/rood/wit)
De jongen zullen waarschijnlijk zwart/rood/wit worden. Jessy is in ieder geval chocodrager, maar bij Harley komt er op de stamboom geen choco voor. Wel mogelijk misschien (choco/rood/wit), maar de kans lijkt me klein.

Tweede koppel wordt (als Muis bij ons mag komen wonen) Muis (agouti/crème/wit) x Lissy (choco/crème/wit)
Wat zou daar uit komen? Lissy is engels gekruind, dus in theorie is 50% engels gekruind, maar dan de kleuren. Ik dacht zelf de meeste kans op agouti/crème/wit en agouti/buff/wit, maar weet niet of dat klopt.

Derde koppel twijfel ik over. Het zeugje is choco/buff/witte Joy. En voor wat betreft heren heb ik de keus uit bovenstaande en Victor, een lila/saffraan/witte beer. Joy komt uit twee TDD ouders, en is dus mogelijk zelf TDD, dus ik wil haar het liefst kruizen met een van de US'jes. Dan blijven dus Harley (rood/zwart/wit) en Victor (lila/saffraan/wit) over.
Harley (rood/zwart/wit) x Joy (choco/buff/wit) geeft de grootste kans op rood/zwart/wit, kleine kans choco/rood/wit, mocht Harley chocodrager zijn.
Victor (lila/saffraan/wit) x Joy (choco/buff/wit) geeft de grootste kans op zwart/buff/wit, met kleine kans op choco/buff/wit (Victors overgrootopa is choco/rood/wit, dus theoretisch zou hij het kunnen dragen?)

Klopt dit zo'n beetje? Van mijn laatste toekomstige koppel weet ik het al, daar had ik al een keer een topic over geopend, toen ik nog een kleurencalculator van internet had gebruikt. Nu heb ik dat niet gedaan, maar uit het koppie, dus ik kan er wederom best helemaal naast zitten hoor.

Maar ach, misschien vindt iemand het puzzelen weer leuk en dan kan ik er weer wat van leren.:icon_cool:

djinnie

Ervaren
Lid
23 dec 2009
Reacties
36
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.