• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Cavia's in tuinhuis. Graag advies over ventilatie daar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrolijke Viervoeter

Zeer ervaren
Lid
16 jun 2011
Reacties
1.509
Website
www.kinderlines.nl
Al mijn harige cavia's zitten buiten in een tuinhuis, de afmeting is 4 x 2 m. en het is ook 2m hoog en daarboven begint het puntdak.

In de winter heb ik daar een radiatortje branden, maar als ik dan 's morgens binnenkom, loopt het vocht van de ramen af.
De cavia's zorgen voor veel condens 's nachts, en hierdoor krijg je natuurlijk een ongezonde leefomgeving.

Op dit moment staat er een ventilator de hele dag aan, maar het is natuurlijk bloedje heet.
Vanmidag heb ik een loodgieter laten komen en die stelde voor om 2 ventilatie dagdoorvoeren aan te brengen op 30 cm hoogte van de vloer.De ventilatiekappen bestaan uit een duwende kap trekkende kap beide met een diameter van 125mm. In hoeverre er tocht veroorzaakt wordt, kunnen ze niet zeggen.

Maar hier ben ik nou juist bang voor. Gaat het nu tochten met 2 van deze ventilatiekappen?
1 heeft totaal geen nut zei hij, want dan komt er geen luchtstroom op gang.
Deze 2 kappen plaatsen kost 550,= en dat heb ik er op zich best voor over, maar niet als het gaat tochten en de cavia's ziek worden en ik dus na een week die kappen dichttimmer.

Op zich is het met deze warmte ook niet uit te houden, en zou dit het misschien minder erg maken.
Het eerste slachtoffer is vandaag gevallen, een hoogzwangere lilac ch teddy, en dat vind ik verschrikkelijk.
Dus ik ben dringend op zoek naar een oplossing.

Alle adviezen zijn welkom.

*bonnie*

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

CS Jewelz

Gast

CS Jewelz

Gast

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.100
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.