• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Caviaopvang

Status
Niet open voor verdere reacties.

beste allemaal

ik weet niet of dit in de juist categorie staat omdat het eigenlijk overal een beetje bij hoort ! :joy:
Wij hebben nu reeds een 2 tal jaar een konijnenopvang die nu goed begint te draaien :oops: maar jammer genoeg merken we dat er ook steeds meer aanbod is van cavia's die we dan wijselijk moeten afwijzen , vele van deze diertjes worden dan ook gedumpt :evil: daarom hebben we besloten om in september als alle voorzieningen en financiële middelen er zijn :( ook cavia's te gaan opvangen

ik moet eerlijk zijn , heel veel ervaringen met cavia's heb ik neit , toen ik 12 jaar was hebik wel een aantal cavia's gehad , en ik vond het ook ontzettend leuke piepende dieren maar deze zijn dan gestorven :|

we zoeken dan ook heel veel hulp van iedereen die erg veel van cavia's weet
we hebben reeds bij caviastal de lieverdjes 2 caviatjes ( jonge en tamme) besteld , langharige
omdat ik op die manier meer ervaring wil gaan opdoen met de dieren en ze helemaal kan bestuderen voor we zieke en onverzorgde cavia's kunnen opvangen , gelukkig kan je bij een cavia op het einde van de dracht wel zien of ze zwanger zijn wat soms een raadsel is bij konijnen :!:

Daarom hoop ik dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen , het is idd zo dat je op het internet heel veel info vind maar ik ondervind dat net zoals bij konijnnen mensen die er echt mee bezig zijn nog beter kunnen helpen

wat raden julie aan van hokken , moeten dit hoge hokken zijn onzekonijnen hokken voor de opvang konijnen zijn 120 op 60 breed en hoog , wat is voldoende voor 2 cavia's , klimmen deze dierne ook ?
MOet ik inentingen voorzien ?
Moeten cavia's elke dag even kunnen rennen , staan ze het best ein een schuur of kunne ze in de buitenlucht ? Kunnen 2 mannetjes samen , 2 meisjes ?
Ik hoop dat jullie ons mee op weg kunnen helpen

groetjes

stefanie van opvang konijnenberg

José

José

Actief lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

José

José

Actief lid

Malmokkie

Bezoeker

opvang konijnenberg

Lid

Malmokkie

Bezoeker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5
Bekeken
827
alma